Frispel

sedan 2001

Tack för i år, SM

REC

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 407
    • Visa profil
  • Stad: enskede
Jag får bara flika in attd et i stort sett verkar ha varit ett bra arr. Tack för det

Bud: Fick funkisar äta på sm-bekostnad? Det framgick inte till mig iaf även om min arbetsinsats var ganska begränsad (4 timmar domare)
Avliva myten om att flerspelarmatcher är en bra tävlingsform


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag fick inte bara en matbiljett, utan två. Den första tappade jag bort, och den andra ligger just nu i min plånbok. Bera.

Roffe: Du kan få den jag har i plånboken.
« Senast ändrad: november 15, 2010, 12:41:08 av Pal »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Dubbla pass gav matbiljett (kycklingpastan), så ja, du skulle krubbat Free Play. Inkom med kvitto så löser vi nog det. :-)


REC

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 407
    • Visa profil
  • Stad: enskede
Pal: Tack, precis vad jag behöver

Ink: Jag tog en riktigt god Club Sandwich som var utsökt på egen bekostnad och tog inget kvitto vad jag vill minnas. Det är skitsamma egentligen, jag är mest förbryllad av att infon inte nådde mig. Kan ha varit att jag fick kasta mig från mitt classicskval och in i domararbetet utan att passera gå som ställde till det
Avliva myten om att flerspelarmatcher är en bra tävlingsform


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Kan nog vara så att det är helt mitt eget fel. Jag hade ett antal matkuponger att pytsa ut, och tog en lov då och då för att se vilka som skulle ha. Med facit i hand = lätt att missa någon.

Ber om ursäkt för missen, och jag kanske får bjuda på en lunch/måltid vid tillfälle. Kanske halvlegendariska korvkiosken "framme" i Vårgårda kan stå till tjänst vid BPP framåt maj? Eller något lite högklassigare.
Lyckan är en tänd modelampa.


REC

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 407
    • Visa profil
  • Stad: enskede
Det är lugnt Bud. Jag kan undvara dom där 80-90 kronorna det kostade.
Avliva myten om att flerspelarmatcher är en bra tävlingsform


REC

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 407
    • Visa profil
  • Stad: enskede
Jag kommer dock ihåg att jag reagerade i tråden om kostnadsberäkning för tävlingar där postenn "mat för funktionärer" fanns med. Då jag mer eller mindre "funktionerat" nästan alla större tävlingar sedan SM 2004 vill jag minnas att det bjudits på mat på något KTH-SM och första Göteborgs-SM. Jag kan givetvis minnas fel, men jag tror inte att det är default att bjucka på käk till funkisar. Eller anar jag en konspiration här där alla utom jag blir bjuden på käk? ;-)
Avliva myten om att flerspelarmatcher är en bra tävlingsform


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag har bjudit på käk vid flera SO, men det har varit spontana bjudningar. "Nu har vi lyft flipper i några timmar, så nu käkar vi".


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
REC: Skojade med kvittot - du kan nog få en liten ersättning ändå.  ;-)

Givetvis vi haft en liten infolapp som utgick till alla funktionärer. Lägger till detta till SM-manualen.


knuff

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Tack för en toppenhelg. Mitt första SM, jag hoppas att det blir fler.

Jag tycker överlag att spelen jag spelade var i väldigt bra kondition. Vidare var det lite småtrevligt att se hur vissa flipperspel egentligen ser ut. Tex ska det tydligen stå små mongoler och vakta vänsterrampen i TS.

Stort tack till samtliga som har gjort Flipper-SM möjligt i år.

KNUFF/DBD


Skp

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 169
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Ett litet förtydligande så att inga missförstånd uppstår, de matbiljetter jag gav BUD & INK har jag bjudit på, så det är ingenting som belastats SM-kontot.


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Om Terminators (berättigade) klagomål på det larvigt gungande AFM: borde ni inte ha märkt det under era 30 sekunders uppvärmning och påtalat det innan ni började spela?


martin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 178
    • Visa profil
  • Stad: boxholm
jo jag tycker det.Johan jag undrar fortfarande det är mig du syftar på.
Tycker det är väldigt omanligt att redigera sina inlägg


JG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 346
    • Visa profil
  • Stad: Ulricehamn
Du spelade ju före mig och hultin och vi var tvungna att skruva på benen eftersom det bara stog på två och gungade som fan. Vilket ju är lite konstigt om ni redan skruvat på det.


Terminator

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 911
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Martin:
Sorry, missade ditt inlägg förut. :-)
Jag vet ju inte om det är dig jag syftar på, då jag inte fick nån information om VEM som hade skruvat på det, utan bara ATT nån hade gjort det.
Så om det verkligen var du kan jag ju inte säga med säkerhet. :-D
Hur som helst så var det ju inge bra (vem som nu än gjorde det), och det borde bara vara funktionärer som för göra det. Eller? Men självklart borde vi ju även kollat upp det oxå.

Svante:
Absolut! Visst borde vi påtalat det direkt, eftersom vi kände att det stod en aning låghalt från början. Observera en ANING, inte alls mycket egentligen. Men varför vi inte valde att säga till nån var dels för att vi inte såg nån scorekeeper eller annan funktionär i närheten, samt att väl ansåg att om det inte var värre så skulle det väl funka.
Vad vi väl aldrig skulle kunnat tro (iaf inte jag), var att den bakre högra foten skulle kunna lyckas skruva upp sig så satans mycket under matchens gång, att spelet skulle kunna få en sån otrolig slagsida. :-( För från att ha varit en aning låghalt i starten så var ju sedan låghaltheten mer en en centimeter (uppskattningsvis) efter att jag avslutat min sista kula.

Nåväl, detta är så klart saker som kan hända, och som jag sa till Fredrik (REY), så hade han säkert slagit mig ändå, samt att vi ju spelade på samma premisser (även om jag dock tyckte att min sista kula hann luta lite väl i överkant mot slutet). Men trots det så känns det ju lite tråkigt att just åka ur slutspelet under dessa omständigheter.

Men jag lovar att jag i fortsättning kommer kolla lutning och "låghalthet" MYCKET noggrannare i fortsatta tävlingssammanhang. :-D
"Pinball ain´t no game
pinball ain´t no sport
pinball IS religion"


Tags: