Frispel

sedan 2001

Tack för i år, SM

LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1444
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Passar på att tacka för ett bra arrangemang. Var lite orolig över spelens skick innan men så länge jag fick vara med och leka tyckte jag allt funkade bra. Bättre skick än så här kan man inte kräva tycker jag, självklart var inte allt helt perfekt men alla spel jag spelade på var fullt spelbara iaf.

Lokalen kan ju inte bli mycket bättre, helt perfekt. Centralt (i staden, inte i landet), mat och dryck tillgängligt, luftigt osv.

Kul att så många "nya" spelare från Skåne ställde upp också. Fortsätt nu att resa land och rike runt och flippra vidare.

Åsså till sist ett tack till alla som har styrt upp allt, BUD, INK, Janne är väl de som drog det tyngsta lasset (förlåt om jag missade någon). Och till alla funktionärer. Och till spelarna.


Skp

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 169
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Vill själv passa på att tacka alla er som gästat mig i mina lokaler under SM2010. Summerar jag det hela så är jag väldigt nöjd med hur helgen har förlöpt (undantaget min egna spelprestation) givetvis finns det saker som kan göras bättre så det får vi tänka på till en annan stortävling. Så väl mött på en annan tillställning någonstans i Svea Rike.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
jag är helnöjd med allt, utom min egen tävlingsinsats i tävlingen.
Lokalen, maten, dryckerna tävlingarna allt var gott och kul.
Heder åt Stefan som har både Pepsi och en utomordentligt god cider i baren.
En kul helg helt enkelt.
Heder åt arrangörerna och hatten av.:-)

Sen så får vi se om det kanske blir Stockholm nästa år.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Kan bara instämma. Jättebra arrangerat i trevliga lokaler med bra spel!
Allt flöt på finfint enligt min mening, så det blev en kul helg.

EDIT: Och grattis till nye mästaren Alvar förstås!
« Senast ändrad: november 14, 2010, 22:42:30 av MCR »


mice

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 236
    • Visa profil
  • Stad: Kungsängen
Medhåll. Perfekt helg!
Tack till alla inblandade arrangörer!


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jaa... Tack så mkt till alla som gjorde SM till verklighet även i år. Det var nära det inget blev av alls, men tack vare Jukebox-Jannes alla spel, så blev det möjligt. Engagemanget från INK's sida och BUD m.fl. också en hörnsten.

Sedan tycker jag att lokalen med mat och dryck var grymt bra - kan det bli bättre?

Framförallt kul att så många tävlande kom från när och fjärran, trots att det var långt till södra Sverige :-)

Jag är mkt nyfiken på var SM hamnar nästa år - Eskilstuna?
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Terminator

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 911
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Precis, kan bara hålla med i allt beröm! :-)
Bra jobbat av alla inblandade.
O de flesta spelen var ju i mycket bra skick, framför allt då ju många av dem ju stått på utställda innan de kom dit. Enda riktiga frustrationen för egen del var den spelare som på eget bevåg(!?), enligt vad jag hörde iaf, började justera om benen på AFM, vilket gjorde att REY och jag fick spela på ett låghalt och totalgungande spel. Visst, jag hade säkert inte vunnit iaf, men det är fan tråkigt att inte kunna få spela på ett spel som inte står i "våg". :-(
Men men, nästa år kanske inte spelarna får pilla på spelen själva? :-P

Och GRATTIS till alla vinnarna oxå! :-)

COCS:
Nja, det vetifan om Eskilstuna Pinball är redo att ta på sig en sådan stor uppgift redan nästa år. :-o
« Senast ändrad: november 15, 2010, 00:23:51 av Terminator »
"Pinball ain´t no game
pinball ain´t no sport
pinball IS religion"


martin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 178
    • Visa profil
  • Stad: boxholm
johan jag vet ju inte om du syftar på på mig men när jag och min motståndare skulle spela afm så hade höger bakben sjunkit 1 cm och vänster fram 1/2 cm om man då inte år justera det som spelare å det gick ju inte spela på det som det var på grund av att det gungade då och jag använde vattenpass + fixade vänsterloopen då den var helt död

men är det inte varje spelares skyldighet att kontrollera spelet innan man börjar
Tycker det är väldigt omanligt att redigera sina inlägg


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
MIT: Det var nog efter ni spelade som ovanstående inträffade. Leffe med vänner fick skruva ut höger bak en centimeter eller två för att få spelet att bli som det skulle - inget annat.

Alla andra: kul att ni kom och gjorde SM till en lyckad tävling. BUD drog det största lasset under helgen - alla kategorier. Han har nog också lagt många timmar vid datorn om kvällarna veckorna innan. Hatten av.

Ni som vann: Grattis!

APB: Tredje gången gilt! Ge inte upp! :-)


Jag och BUD ska försöka summera erfarenheterna inom kort (det finns alltid saker att förbättra) och addera dessa till SM-manualen.

En sak som jag tror kan underlätta för en arrangör är att släppa lite på det strikta kvalet. De senare årens större tävlingar har visat att vi spelare faktiskt klarar av att ta hand om kval på "fria tider" samt scorekeepa i par. Detta skulle lätta mycket på SM-planeringen vad gäller funktionärer och sån't. Bara en tanke inför framtiden.


Calm

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 752
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Jag tycker det är bra med strikta tider och lite mer uppstyrt i kvalet. Tiderna hölls ju bra också.
Mycket tummen upp för detta arr. Det man kan gnälla på är sitt eget spel och det faktum att det var i SKÅNE! ;)
Mycket bra arrat!


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Jodå, det funkade väldigt fint i år, men det är ju ett sätt att minska på behovet av funktionärer för framtida arrangörer.


callebe

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag vill oxå tacka INKen, BUDdha, JANne, Stefankp, Småros för ett mycket bra arr på alla vis.

Och stort grattis till alla som vann. Finalen var nog den mest spännande jag bevittnat på flera år!


Alvar

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 211
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Tack för en bra och rolig tävling! Inget att klaga på; spelen, lokalen samt arrangemanget var alla ypperliga. Stort tack till alla som gratulerat mig!!!


WET

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 181
    • Visa profil
  • Stad: Umeå/ Gardermoen
Grattis till segern Alvar! Fin titel som inte delas av många!
" Nice from a far, but far from nice "


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Tack till...

...alla som jag kommer att glömma här i uppräkningen.

...alla som tackar för ett bra arrangemang. Det kan bli klart bättre på många punkter, men det kändes till stora delar bra.

...ni som var med och var funktionärer.

...Stefan Wärenfeldt som tillhandahöll lokaler och såg till att funkisarna fick käka och som slet med allt möjligt för att ordna SM.

...Janne Eklund som la ner många timmar på att fixa i ordning spelen, och för att han lät oss använda spelen trots att jag och många med mig i sedvanlig tradition gnällde på dem.

...INK för orken att driva igenom en sådan här grej.

...Johan Småros som lägger ner väl dolda timmar på att fixa iordning alla filer som behövs för att man ska få fram kvallistor och dylikt.

...de som inte kom men hade vett och etikett att avanmäla sig.

...er som rapporterade in felaktigheter på spel, vilket förhoppningsvis gjorde att de åtgärdades.

...alla ni som gjorde en oväntad eller oombedd insats för att tävlingarna skulle flyta på (exempelvis DSI som satt i söndagskansliet och matade in slutspelsresultat i timtal).



Mindre tack och mer en lite sträng blick till...

...LEX DEX, att anmäla sig som scorekeeper, men sedan inte dyka upp till tjänstgöring eller på något sätt höra av sig. Dåligt och inget för er ungdomar därute att ta efter.

...de som anmälde sig men aldrig dök upp eller meddelade något avhopp.

...vår hantering av t-shirtar. Den var klart undermålig och jag skäms faktiskt en del. Ett gäng apor av blandade arter hade inte gjort det bättre, men få hade förväntat sig bra resultat av dem.
Lyckan är en tänd modelampa.


Tags: