Frispel

sedan 2001

Välberesta spel

stubben

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Stubbens
  • Stad: Hallstahammar
Tänkte kolla om det är någon annnan än jag som har råkat på spel som verkar ha snurrat runt hela världen?

Spelen verkar kunna fara runt hela jorden ett par varv ibland...

Ägde ett Williams Aztec som kom ifrån USA, men det lustiga var att inuti kabinettet var det inbränt Lauser.
Lauser är en tysk firma som har operating på alla möjliga maskiner, bl.a. flipper.
Så detta Aztec hade tillverkats i USA, skickats till Tyskland och förmodligen sålts tillbaka till USA för att återigen skickas till Sverige. Snacka om välberest spel!

Har köpt en del spel från utlandet,t.ex Frankrike, USA, Belgien, Holland och Norge.
En del av spelen har jag också sålt till utlandet, bl.a till Italien, England och Nya Zeeland.

Fler berättelser... anyone?


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
De spel som jag har köpt som inte har varit svensksålda har kommit från Norge, Finland och Tyskland.
Ett av de två Genie som jag köpte i den ökända Norgeaffären för ca 7 år sen, gick snabbt vidare till en finsk samlare som har köpt en del av mej.

Det är i princip till grannländerna till höger och vänter om oss som jag har sålt spel.
Nu har jag en spanjor, en italienare och en dansk som står och rycker i tre lika spel.

Föga förvånande är att spanjoren är intresserad av ett Recel och italienaren av ett Zaccaria.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


andhal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 580
    • Visa profil
  • Stad: Täby
Kanske inte jorden runt men mitt Fireball kom med båt över atlanten till Tyskland 1972 och hamnade 1979 i Fredrikshavn i en gillestuga för att sedan åka Stenabåt och hamna i min källare 2005 varpå det 2009 åkte med Vikingline till Helsingfors där det står hos en samlare. Spelet har i alla fall varit mycket till sjöss. Hoppas det säljs till Norge någon gång, då har det varit i hela Skandinavien.

Andhal
"-Where is my base?- I wanna jam!"


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Jag hade en Super Bowl (Bell) for manga ar sedan som jag kopte i Sverige, tog med mig till USA, och sedan salde till en Amerikansk samlare. Det startade som Xs and Os fran Bally i USA. Kom till Europa. Konverterades i Italien till Super Bowl. Kom till Sverige, och fraktades till USA igen.


Tags: