Frispel

sedan 2001

S: Williams Solar Fire - 1981





F348

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 71
    • Visa profil
  • Stad: Sarpsborg

COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Godkväll

Nu har jag kommit hem för en liten stund sedan.

Jag måste säga att detta slutade lite oväntat med en ny budgivare.

F348
Jag känner inte hejhopp, men jag har träffat henne 3 gånger på flippertävlingar. Tro inget annat.

hejhopp
Detta var överraskande. Du får imorgon skicka mig ett mail eller ringa om du vill ha spelet till Malmö. Om du mailar, så skicka mailet till jobbet för jag kommer inte hem imorgon.
HIT: christian.sjoberg(a)volvo.com

Jag får tacka er båda!

Eftersom det blev så här, så kommer jag att sätta in 1.000 kr till driften av SFS, vilket jag också hoppas på avskrivning om misstankar av mygel för budgivning.

Se länken nedan.

OBS! Det är inte mitt konto, även om det är jag som startat tråden.

Bidrag till driften av SFS
« Senast ändrad: november 11, 2010, 23:08:44 av COCS »
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


F348

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 71
    • Visa profil
  • Stad: Sarpsborg
Cocs

Hva jag tror spellar ingen roll här.

Du har jo inte användad den här "1 min.läggas till før värje bud" på nogon av dina andra auktioner her på SFS, och sedan du skrev at du ville avsluta auktionen 14:37 och du hadde sålt spelet til en samlare, men pga "kritik" så väljade du at fortsetta auktionen men med den här "1 min add regeln" - så om jag hadde bjudit 20k för spelet så hadde jag nog aldrig vunnit det endå.
Men som sagt, hva jag tror spelar ingen roll....
 


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
F348

DU HAR HELT FEL.

Det har jag försökt förklara. Jag lade till 1 min. regeln för att du skulle få möjlighet att kunna bjuda tills du blev nöjd. Jag tänker ta mig djävulen inte acceptera bli anklagad för mygel.

Om du är så dum, så du tror att jag efter 5 år här på detta forumet och flera tusen postningar, skulle utsätta mig för ngn typ av sådant som du insinuerar, så tycker jag att du skall sluta tänka så, för det är bara dumheter.

Nu fick hejhopp spelet och hon får betala vad det blev som bud + att jag ger 1.000 kr till SFS.

Jag tycker att du bör agera som en god förlorare och inte kasta skit på mig, när jag gjort precis som du önskade.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


hejhopp

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 122
    • Visa profil
  • Stad: Asarum
Jag brukar inte laegga mig i nagra av "braken" pa SFS, men eftersom jag aer inblandat i detta genom att jag vunnit budgivningen sa vill jag saega att jag inte haft nagon deal med COCS. Hade du bjudit 20 000 kan jag beraetta att du hade fatt spelet. Det var ett pris jag inte velat betala. Ingen annan budade ju heller over 7000 sa da hade du fatt spelet.

COCS, jag ringer dig idag om naer och hur jag haemtar eller far spelet.


Patrikh

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 686
    • Visa profil
  • Stad: landskrona
Måste bara få lägga mig i lite!

Cocs är nog den mest ärliga på detta forum. Har träffat han en gång när han köpte ett spel av mig. Vi hitta ett fel på spelet som jag inte hade berättat och vi drog av lite på priset. Ett par dagar efter får jag hem ett brev med posten från han med pengar i. Han hade tänkt lite och tyckte han hade prutat för mycket. Det säger en del om hur han är som person.

Så jag är helt säker på att denna budgivningen har gått rätt till!


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
Syntes også at denne har gått for langt. "han har säkert gjort en deal med sin kompis." - det er ganske sterk påstand som jeg tar stor avstand fra!

Derimot må jeg få si at når jeg leste første innlegget om 5000 i bud, så var jeg ganske sikker på at nå var auksjonen avblåst. Men så står det også helt rett på slutten at man kan komme med innvendinger. Jeg velger å anta at det er litt klønete skrevet, og ikke noe mer enn det.

Tror man kan lære fra dette at hvis man selv skal holde auksjon i tekstform så holder man seg til det som er sagt fra starten av, uten justeringer iunderveis. Da er det ryddig for alle partene :)


madman

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
  • Stad: porsgrunn
Christian er den personen som er den ærligste som jeg har møtt i denne "Hobbyen". Aldri noen problem med noen av handlene vi har hatt med han.

Så jeg kjenner ikke igjen det som blir antydet her.



stensbol

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 521
    • Visa profil
  • Stad: Morup
Jag kan bara hålla med de andra,det finns inget ont i den trevliga "pöjken"
Det upplägget på aukton är precis samma som används av KVD,det gör att ingen behöver ligga och lurpassa i sista sekund som på ebay och tradera.


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
stensbol: På ebay så er dine bud skjult for andre og selger. Dvs du kan by 20000 på noe, og vite at om noen andre byr 7000 så vinner du - MEN da koster det deg ikke 20000kr, derimot 7001 eller noe slikt. Så når man lærer seg dette en gang for alle så kan man like gjerne bestemme seg "hvor langt er jeg villig til å gå" og så legge dette inn akkurat når man føler for det. Men legger du inn etter auksjonen er slutt, så sorry. Det er egentlig få eller ingen fordeler ved å utsette minutt for minutt når man har en auksjonarius til å by for seg opp til grensen som man har satt.


« Senast ändrad: november 12, 2010, 14:23:11 av ARE »


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
Eftersom spelet är sålt och tråden avvikit lite så kan jag väl få ventilera några synpunkter.
COCS gjorde det rätta efter kritiken. Det blev en helt schysst budgivning till slut. Jag kan väl tycka att en minut är i minsta laget. 3-5 minuter vore bättre. Detta påverkade inte mina bud då jag lade mig tidigt.
Sen att ha dolda maxbud, som på ebay, tycker jag väl egentligen inte om. Har man råd med 20000 så har man säkert råd med 20200... Bättre redovisa öppet aktuellt maxbud sen får alla inblandade ta ställning till det.
Nackdelen med detta är att man måste sitta och passa.
Det är väl helt enkelt upp till säljaren hur han vill göra.


Tags: