Frispel

sedan 2001

S: Williams Solar Fire - 1981

COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Säljes: Williams Solar Fire - 1981.

Här är annons på ett ’Williams Solar Fire’ från år 1981.

MYCKET OVANLIGT SPEL, BARA 782 ST. TILLVERKADE. I samma speltema och layout som ’Black Knight’ 1980 och ’Jungle Lord’ februari 1981. Detta ’Solar Fire’ juli 1981 är det sista som gjordes av trilogin.

Är ganska troligt det enda kända exemplaret i Sverige.

Matching Numbers.

Många roliga finesser (tänk på att detta var 1981):
*** 7-siffriga displayer
*** 4 st. flipprar
*** 3 kulors MultiBall
*** 2 spelplansnivåer med 3 ramper
*** Magna Save på vä. & hö. sida
*** 14 st. Drop Targets
*** Lane Change
*** MultiBall Memory
*** Bonus Memory

Mitt 'Solar Fire' är ett renoveringsobjekt med delvis sliten spelplan. Kabinettet och BB är mkt bra och toppglaset är faktiskt ganska bra, dock ej perfekt. Det finns ingen manual. Spelet startar upp, displayerna fungerar. Det finns inga batteriskador på CPU-kortet. En renovering (shoppning) behövs.

Jag kan antagligen ta med (leverera) spelet till SM i Malmö, annars finns spelet i Göteborg.

Bud kan vara pengar eller bytesförslag med ett annat flipper eller enarmad bandit.

PRIS:
AUKTION som avslutas nu på torsdag kl. 20:00. Då får jag ringa berörd köpare, så ange tel.nr när kommunicerar.

Vid frågor, ring! Maila inte, för jag kan inte kolla mailen så ofta.

Skriv in budet direkt här i denna tråd - eller om du vill vara anonym i budgivningen, SMS:a mig, så uppdaterar jag infon om senaste budet här i tråden. Maila inte bud. Ange i budet; pris, namn och om spelet skall levereras till Malmö.

Jag vill ha minst 4.000 kr för spelet, så bud får börja på 4.000 kr och/eller förslag på byte.

Mvh Christian

BILDSPEL:
Solar Fire

COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Hej

Jag har fått ett bud på 4.000 kr - inkluderande leverans till Malmö på fredag.

Tid för nya bud finns tills imorgon kväll kl. 20:00.

Mvh Christian
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Hej

Det har inkommit några frågor, som jag nu gör ett förtydligande om.

Det är korrekt, jag glömde Pharao :-)

Spelet startar upp = CPU:n kommer igång och displayerna lyser, men det kräver en helhetsöversyn - både rengöring av playfield och troligtvis utbyte av elektronikkomponenter, i varje fall bör man byta kondensatorerna, vilket är ganska lätt att göra och kostar ca 250 kr. Jag kan inte säga mer än så, för det är vad jag vet. Spelet är ett renoveringsobjekt.

Mvh Christian
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Nu har jag fått ett bud via SMS från 'kniven' i Träslövsläge. Han kunde inte skriva in själv. Hans bud är 4.500 kr.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Det har kommit in några bud här på eftermiddagen som jag inte hunnit skriva in...

En känd !? (i varje fall anonym) spelsamlare ringde mig och bjöd till 5.000 kr.

Detta pris är jag nöjd med och vill avsluta auktionen - eftersom jag känner personen lite och vet att det inte blir 'problem'. Men om ngn blir upprörd över att jag avslutar före utsatt tid, så skriv det här och vad ni vill ge, så får jag ta hänsyn till det.

Tack för visat intresse!
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


F348

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 71
    • Visa profil
  • Stad: Sarpsborg
Hva skjer???
Hvorfor avslutter du auksjonen FØR tiden????
Jag har ventet med å by på mot slutten i kveld, kl 20.00!!!!
Jag hadde gitt mer enn 5000 for spillet.!!! :(
Du må jo vite at folk er på jobb og ikke har mulighet til å legge inn bud!!

Dårlig opplegg!:( :( :(
« Senast ändrad: november 11, 2010, 17:18:24 av F348 »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Han skriver ju att du kan skriva om du blir upprörd (vilket du gjort) samt lämna bud här så ska han kanske ta hänsyn till det.


F348

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 71
    • Visa profil
  • Stad: Sarpsborg
Hej Christian.

Att legga inn bud nu e pointless, han har säkert gjort en deal med sin kompis...han som samlar (gjør vi inte alla det???) så om jag sejer att jag vil bjuda tex.6000.- för spelet, så kan han jo bara seja "ja..men "samlaren" vi ge 6500.-.
I MITT tycke så menar jag att när man skal holda en auksjon, så ska alla bud läggas inn i tråden, och inte nokon anonym-sms-mailare, d gjør d orättsvist för dom andra som vil lägga inn bud.
Och OM auksjonären önskar å avslutta auksjonen INNAN den bestämta tiden så MÅSTE det framgå i d aller första innlägget!

Jag hadde VËRKLIGEN sett fram mot att bjuda på spelet och kanskje ha vunnit det, Solar Fire va d aller första flipper spelet jag spelat på, och sens d har jag alltid haft ett önske om att äga ett en dag....
Men när man ska leka auksjon, nej, da blir d inte lätt! :(
« Senast ändrad: november 11, 2010, 18:27:04 av F348 »


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Hej

Att folk vill vara anonyma kan ju inte jag hjälpa.

Jag har inte gjort ngn deal med ngn, men jag tycker att 5.000 kr räcker för mig. Jag vet vem budgivaren är och att den personen kommer att betala enl. överenskommelse och det betyder en del också - att slippa strul.

Därmed inget ont sagt om 'F348'.

Den som vill kan bjuda fram till kl. 20:00 och jag myglar inte med ngt eller hittar på falska bud.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Från och med nu och fram till kl. 20:00, så får bud läggas här i denna tråden, så råder ingen tvekan om äktheten på buden. Jag kan för övrigt inte läsa här på SFS från kl. 17:30 till ca kl. 21:00 och jag kan inte svara i tel. heller, så nu får det sköta sig självt här - och inga SMS, tack!
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
OBS!

Bud som kommer in kl. 20:00 gör att auktionen förlängs 1 minut och bud som kommer in kl. 20:01 gör att auktionen förlängs 1 minut o.s.v. På detta vis kan den som vill fortsätta bjuda så länge den önskar och ingen blir besviken. Det räcker att bjuda 50 kr åt gången eller precis vad som man vill.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45






Tags: