Frispel

sedan 2001

Flipper-bedragare-annons

COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
stefanlord:
Det är samma gubbe - som verkar lite underlig.

Och samma person som skriver det här:

2009-03-02

Webmaster

Jag webmaster för http://tonisundberg.webgain.se erkänner att ja hittade på detta om Eskilstuna för att få mer besökare till Toni`s hemsida, jag vet de var dumt och jag ångrar det jätte mycket.

Ber Toni så hemskt mycket om ursäkt för de konsikvenserna detta påhittandet fått, Förlåt Toni, han har redan tillräckligt stor press på sig redan som de är.

Ja kommer även att avgå frivilligt som webmaster för http://tonisundberg.webgain.se, det som ja gjorde är inte acceptabelt. Ja önskar Toni all lycka i framtiden med sin musik, och vet att han kommer komma fruktansvärt långt om han fortsätter som han nu gör.

Till alla Toni`s fans där ute, ni är värda guld för han. Utan er vet ja inte om Toni varit där han är idag, all respons han får från er de går inte beskriva med ord.

Lycka till i framtiden Toni

Tackar ja för min tid som webmaster.

Mvh

Webmaster

http://tonisundberg.webgain.se/information/index.xhtm?webgainGroupId=27945
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Jag har för för mig att den här killen har dykt upp här i forumet vid något annat tillfälle, var kanske när han försökte sälja vidare Arnes spel för fantasisummor. Går säkert att söka fram det.

Jag tror vi alla kan konstatera att det är något som inte står rätt till hos denna person.

Jag tycker att eftersom det är ganska solklart vad personen försöker göra och vi har väckt uppmärksamhet kring det här i forumet så ska vi gå vidare. Ingen idé att jaga vidare personen offentligt här i SFS i alla fall.

Om någon ser det som sitt kall att stoppa honom så varsågod och gör det utanför SFS men vi lägger ner snacket om det här.

Jag låser inte tråden, men om diskussionerna fortsätter i fel riktning så kommer jag vara tvungen att göra det.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Det räcker väl att tipsa alla de annonsforum som han använder sig av så att även de har ögonen på honom. De är ju inte roade av lurendrejeri på sina annonssidor.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


mdungan

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 320
  • le för helvete
    • Visa profil
  • Stad: Boxholm
Konstigt att inte Purre å Micke klippt spelen de är väl i eran prisklass annars *ASG (OBS! IRONI) ;).
Mmm... jag är elak och grinig ---> le för helvete.



mad max

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 45
    • Visa profil
  • Stad: Töreboda
Kan man inte ha ett eget tråd i ett forum o lägga ut namn m.m så vet man vilka j-a som försöker bluffa o luras.. Mvh Anders


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Nä de byter bara namn m.m.
Det är bättre att aldrig betala i förskott till någon okänd person (jag har surfat runt under dagen och sett många annonser från den lurifaxen vi talar om i den här tråden)

Alternativt så kan man betala till en betalningstjänst som håller i pengarna tills man har fått hem och godkänt varan.

Jag gjorde det när jag skulle köpa en gammal Pepsi dricka-automat som fanns uppe i norrland för några år sen.
Och precis som jag hade misstänkt så kom det aldrig ner någon dricka-automat. Så efter en månad så begärde jag att få tillbaka betalningen (minus den administrativa avgiften) då jag insåg att det aldrig skulle komma någon automat
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


CRS

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 202
    • Visa profil
  • Stad: Ljusdal
Han verkar ha svårt att hålla reda på namnen också. I COCS konversation svarar han som Andreas Fransson men i annonsen heter han Andreas Fredriksson.
....Eller det kanske bara är hans elaka tvillingbror :-)


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
Det finns ju ett klassiskt talessätt:

Är det för bra för att vara sant så är det en bluff.

Eller hur det nu var....


Bundy

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 678
    • Visa profil
  • Stad: Sandviken
Låter det för bra för att vara sant är det nog också det.
Quit playing with the clock!


Fridgemaster

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
  • Stad: Kvissleby
Här finns en till skojare att försöka hålla sig borta ifrån.
Mest aktiv med USA-bilar  men även till viss del i automatbranchen. (gamla Jukeboxar & div automatprylar & spel)

Skojare

Skojare

bilskoj


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jo den där filuren Forsberg har man ju hört talas om eftersom man har hållit på med jänkare i många år.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


meee69

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 478
    • Visa profil
  • Stad: Sjöbo
Jag väntar på ett arkadspel som forsberg har hämtat från en firma i texas som jag köpt har snart gått 2år men det sägs att den äntligen är på väg om några veckor får jag se om det är sant


Fridgemaster

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
  • Stad: Kvissleby
meee69! Hur har det gått med arkadspelet? Har du fått hem det ännu?


meee69

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 478
    • Visa profil
  • Stad: Sjöbo
Hej Fridgemaster
Jag fick faktiskt höra att mitt spel står hoss stubben i örebro nu så jag bara väntar att på att jag ska kunna hämta det
tog bara 2år eller var det 3 år att få hem det men jag är lättad nu när jag vet att den står hos honom.
får vi bara hoppas att det fortfarande är i sammlar skick på den.


Tags: