Frispel

sedan 2001

Bugg?

ZeeDee

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 786
    • Visa profil
  • Stad: Julita
Jag har lite problems i forumet, vet inte varför men så
fort jag skriver ett visst inlägg så kvaddar den tråden
ur.. Tex 'Batterifrågan' i hårdvara ...
Mod kan vänligen radera mina testtrådar som råkade
bli här i övrigt, jag testade att posta inlägget där men
det blir samma fel...
 


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Felet berodde på att du gjort fel på taggarna till länkarna, på ett ställe hade du } istället för ] detta orsakade skripten att hamna i en oändlig loop är där med få en timeout från php servern.

Har försökte att få bort alla sådana möjligheter till misstag men det är svårt att gardera sig helt i koden. Får kika på om jag hitta på något klurigt för att förhindra det i framtiden.

:-)


ZeeDee

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 786
    • Visa profil
  • Stad: Julita
Hehe, hade mina aningar om att det var så, men lyckades
inte återskapa det i mina testtrådar ;)

Tack för infon.


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Sonar

Jag undrar varför du inte tar bort ZeeDee's kassa inlägg? Dom fyller ju ingen funktion. Går det inte att ta bort dom? Jag undrar enbart för att jag är nyfiken, så det är ingen anmärkning.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Jo det går att ta bort trådar och inlägg helt som administratör. Fast det innefattar en del handpåläggning. Jag måste manuellt in i databasen och ta bort.

För att göra de vanliga grejerna (flytta trådar, låsa trådar o.s.v.) finns det verktyg så det är ganska lätt gjort men för lite mer exotiska manövrar så som ta bort trådar/inlägg och slå ihop trådar krävs det mer manuellt arbete i databasen.

Självklart så kan jag göra ett verktyg för dessa funktioner också, fast då finns ju risken att man använder det av misstag eller utan att tänka sig för. Så det är bra att det är lite omständigt att göra vissa lite mer exotiska grejer. :-)

Har tänkt ta  bort de här trådarna snart. Hann bara inte igår kväll när jag såg dem första gången. :-)
« Senast ändrad: november 01, 2010, 11:30:33 av Sonar »


Tags: