Frispel

sedan 2001

Värde?

LinaSvedberg

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Hej!
Har en liten fråga. Min mammas man har 2 gamla flipperspel stående i källaren och tänkte nu ge (!) bort dem, men min sambo sa nej och att vi först skulle kolla om det var något värde i dem..
De är troligen från början av 70 talet båda två och heter "Big Wheel" och "Bonus 7"

Har någon här inne någon aning om någonting gällande de här spelen?

Tack på förhand!
Lina


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Spelen är inte Det vi brukar kalla flipperspel efter som de saknar själva flipprarna utan det som traditionellt kallas för bingospel. Dvs man skjuter upp kulan och ser var den hamnar utan att ha möjlighet att påverka den.

Intresset för dessa maskiner är generellt ganska litet i Sverige. Har de sedan stått i en källare i massa år så lär det kräva mängder av arbete innan man får de att fungera som de skall.

Skulle kunna tänka mig att någon skulle kunna tänka sig att du ev kan hitta någon som kan betala ca 500 kr per spel. Kanske som reservdelar eftersom de är tillverkade av Bally. Big weel är från 68 och Bonus 7 från 70.
Play a real game, play pinball


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Hej Lina

Det var väl din sambo som ringde mig och frågade om jag ville köpa dessa spelen? Jag sade då samma sak som ALF säger ovan, fast jag 'vräkte till med' att; om ni hittar någon som hjälper er att bära ut dom, så är det bara att vara tacksamma för att bli av med åbäkena.

Tyvärr finns det mkt lite intresse för sådana spel.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Tags: