Frispel

sedan 2001

Varför kvala????

Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Förlåt herr INK, visst var det nötkreaturets kommentar jag åsyftade. Men börjat fredagssmutta har jag inte gjort än tyvärr.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
INken, den tanken var inget fel på. :-)
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


martin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 178
    • Visa profil
  • Stad: boxholm
Jag skulle tycka det var kul om herr hagman kan ge ett svar om mitt förslag på kvalsystem ca 10 inlägg upp =)
Tycker det är väldigt omanligt att redigera sina inlägg


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Martin, har du inget konstruktivt att komma med så tycker jag inte att du ska skriva någonting alls!
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


martin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 178
    • Visa profil
  • Stad: boxholm
Jag kan väl säga detsamma till dig

Den här tävlingsformen jag nämner har ju ägt rum i verkligheten men du verkar ju ha lite dåligt minne som du skriver här i en annan tråd men det här var ju några år sen em eller so kommer du ihåg det nu finns flera vittnen till denna händelse även såna som vart drabbade av ditt tilltag :-(

Angående om att skriva mycket dynga så skulle det vara bra om du slutade värdera spel då du ej lever i samma årtionde då jag tycker synd om alla nybörjare som ej vet vad spelen är värda å kanske förlitar sig på dina värderingar som är extremt skeva
tex så som du värderar safecracker och cactus canyon så kan jag köpa 5 st av dig direkt av varje å när jag fått lön så kan jag ta några till;-)
Tycker det är väldigt omanligt att redigera sina inlägg


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil


martin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 178
    • Visa profil
  • Stad: boxholm
Ink omöjligt sist jag kände efter kände jag mig ganska manlig så då kan det ju högst bli kvinnomisshandel å sånt tycker jag absolut inte om :-D

Sonar jag har 2 frågor

1 Hur mycket skit och dravel kan nån skriva i säljes och köpes trådar utan att bli varnad det finns ju några stycken som är där å skitar ner i var och varannan tråd

2 Om det kommer någon nybörjare å frågar vad spel eller tillbehör är värda är det inte marknadspriset vi ska försöka å ge dom å inte några personliga fantasipriser som inte exsisterar vi ska väl försöka å hjälpa.
Vi som hållt på ett tag struntar ju i dom värderingarna men som nybörjare vet man ju inte vad man ska gå efter å jag tror att dom flesta av oss har varit nybörjare
Tycker det är väldigt omanligt att redigera sina inlägg


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Nu ska vi inte vända den här tråden till något helt annat men jag skriver ett par rader som förmedlar mina tankar kring det här. Är det något mer sen så maila mig så tar vi det där.

Jag försöker att inte varna någon om de inte fullkomligt spårat ut och det tycker jag inte händer så ofta.

Att det kanske skrivs onödigt i säljes/köpes trådar är tråkigt men ibland är det svårt att veta hur trådstartaren själv vill ha det eftersom de medverkar.

Eftersom detta är ett diskussions forum så finns det så klart folk med mängder av olika åsikter. Om någon skriver något man inte tycker stämmer så ska man ju inte knyta näven i fickan utan skriva själv och påpeka att man tycker annorlunda och varför (särskilt om den andre inte motiverat sitt svar så vinner man plus poäng om man motiverar sitt).


Det jag egentligen inte vill se något mer av här eller någon annanstans på forumet är att man börjar gnälla en massa på varandra och dra upp varandras tillkortakommanden i någonslags pajkastning eller liknanande. Sånt brukar eskalera fort och sluta väldigt tråkigt för de flesta.


Tycker man någons åsikt inte stämmer så får man bemöta den där och då, inte på ett tredje ställe.

Men för att "avväpna" det hela så tycker jag om vi droppar det här snacket nu så är vi cool vad det gäller forumet sett. Försök och knäcka  varandra med välunderbyggda argument ute i trådarna istället :-D




Tags: