Frispel

sedan 2001

Varför kvala????

Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Varför kvalar alltid en del personer som VET att de inte kommer att vara där för slutspelet om de går vidare (nu tänker jag inte på Ole eftersom han är med i kvalspel i olika tävlingar han besöker, för att folk tjatar på honom att vara med).

Det finns ständigt en del personer som åker och kvalar i olika tävlingar, t ex BPO, och som sen åker hem väl medvetna om att de inte kommer att åka tillbaka för att spela slutspel.
Varför gör de det?????
De förstör för andra medspelare som är där för att de vill spela vidare i tävlingen, och som kanske förlorar en slutspelsplats p g a att nån medvetet kommer dit för att förstöra slutspelssystemet, genom att skita i att spela i slutspelet om de kvalar in.

Till er vill jag bara säja GE FAN I ATT KVALA OM DU INTE TÄNKER SPELA I SLUTSPELET!!!
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


botte

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Brukar det inte fyllas på platser bakifrån om folk inte dyker upp till slutspelet? Eller det kanske inte har varit så i alla SM?!


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Citera
Det finns ständigt en del personer som åker och kvalar i olika tävlingar, t ex BPO, och som sen åker hem väl medvetna om att de inte kommer att åka tillbaka för att spela slutspel.
Varför gör de det?????
De förstör för andra medspelare som är där för att de vill spela vidare i tävlingen, och som kanske förlorar en slutspelsplats p g a att nån medvetet kommer dit för att förstöra slutspelssystemet, genom att skita i att spela i slutspelet om de kvalar in.

Till er vill jag bara säja GE FAN I ATT KVALA OM DU INTE TÄNKER SPELA I SLUTSPELET!!!  


Detta är väl ironi DAH ?? Eller e Du tokig på riktigt ?

Vadå förstöra för andra ?

Hört tala om att "vaska" ? Endel vaskar skumpa endel vaskar slutspelsplats.;-)
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Äsch, Danne sitter i soffan med en spetsad Pepsi och tänker tillbaka på alla sina tävlingsresultat - det kan bli lite överslag då.  ;-)


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Citera
kanske förlorar en slutspelsplats p g a att nån medvetet kommer dit för att förstöra slutspelssystemet,


Förlorar slutspelsplatsen gör man om man spelar dåligt  , inte för att någon inte dyker upp till slutspelet ?
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


Frasse motala

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 238
    • Visa profil
  • Stad: motala
Citera
(nu tänker jag inte på Ole eftersom han är med i kvalspel i olika tävlingar han besöker, för att folk tjatar på honom att vara med).


Har jag förstått saken rätt DAH så Är det ok att kvala men inte spela slutspelet om folk tjatar på en?
« Senast ändrad: oktober 07, 2010, 18:07:39 av Frasse motala »
Fler troll åt forat!


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
« Senast ändrad: oktober 07, 2010, 18:19:08 av CC »
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Kanske för att man iallafall vill tjäna in ett par WPPR-poäng.


martin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 178
    • Visa profil
  • Stad: boxholm
Ja men varför inte alltid ha entrykval som alltid är öppna så länge som bally behöver för att kvala in å sen fort som f-n se till att stänga av alla maskiner även dom som det spelas på så att ingen petar ner honom ;-)

Å sen kan vederbörande välja maskiner fritt som passar bäst å kanske till och med ändra regler under resans gång till sin egen favör

Det här låter ju väldigt sportsligt eller hur hagman :-P;-):-D
Tycker det är väldigt omanligt att redigera sina inlägg


Leffe

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 539
    • Visa profil
  • Stad: Järfälla
Så länge man fyller på med spelare som ligger strax under kvalgränsen, om de som har kvalat in inte dyker upp, så är det väl inga problem.
Det Danne vänder sig emot är väl att det blir w.o. ifall dom inte kommer till slutspel.


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
"Det Danne vänder sig emot är väl att det blir w.o. ifall dom inte kommer till slutspel."

Vilket iofs är både trevligt för de som "drabbas" och sannolikt betraktas som halvfusk för de som inte drabbas av samma favör.

Nä, man bör fylla på med spelare underifrån ifall folk som gått vidare inte infinner sig på plats men jag vill minnas att det står ganska tydligt att så sker när det gäller SM i varje fall... eller?

Däremot finner jag det det lite mindre märkligt om WO av diverse anledningar avgör en match senare in i slutspelet, dels för att det sannolikt är mindre sannolikt (!) men ifall det ändå händer så gör det förhoppningsvis det av en något mer betydelsefull anledning än att man "bara hade tänkt tävla en dag".

Edit: Syftningsfel.
« Senast ändrad: oktober 08, 2010, 02:28:14 av KO »


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag tycker också det är vettigt att i första slutspelsrundan plocka in reserver, och så har  väl skett i de flesta SM? Man har ett upprop en kvart eller halvtimme före första rondens start, och de reserver som är på plats får chansen om  någon inkvalad inte dyker upp.


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Om INKens kommentar om halvfusk vid WO så kan man ju vända på det och se det som halvfusk att nån som inte klarat av att kvala får chansen ändå.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Nu har Svante också smuttat på det blandade, det är nog Kossans kommentar han tänker på. ;-)

Men apropå fusk så kan man se kvalet som ett antal spelare som ska vidare - inte en "poänggräns" - då är det ok att flytta upp spelare.


Tags: