Frispel

sedan 2001

Tron??

P Q · 85 · 11092

DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Zzimba:
Tyvarr har nog gruppen och deras organisation mer att saga till om an Sterns designers. Licensgivares logik kan val ibland ifragasattas. Se till exempel Demolition Man (Snipes, Stallone, och framforallt Bullock)eller Twister (Helen Hunt bad konstnaren forminska hennes stora panna, vilket gjorde att hon inte alls ser ut som Helen Hunt, men det var det hon ville).

En flipperlicens ger valdigt lite pengar till licenstagaren och ar mer en marknadsforings eller prestige produkt for dom. Darfor kanske Stones kravde att designen skulle passa med designtemat for nasta skiva eller turne och Stern kan inte gora nagot at det.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Det slutades att göra snygga flipperspel för väldigt länge sedan - ungefär när de gamla gubbarna gick över till datorer. Det enda nya spelet som är snyggt är väl Nordman/Freres-projektet.  :-)

http://3.bp.blogspot.com/_Nxjpx8nk1VY/TP70I8Qn2MI/AAAAAAAAA2w/kbKnzCkhlHA/s1600/WNBJM_FramedBG_12-4-10.jpg
« Senast ändrad: januari 18, 2011, 01:07:30 av INK »


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Johan, orsaken till min kommentar är att Gary och Gene inte har kunnat komma överens p g a att Gene vill ha hutlöst mycket mer stålar per sålt flipper än alla andra licenser som Stern har byggt tidigare.

Gene är girig helt enkelt, men det är ju ingen nyhet då det gäller honom.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
För mig e det helt oväsentligt om det är RollingsStones , RollingStones - med orginaluppsättning, Lady Gaga , KISS , Lutande Dörren , Trollkarlen från Oz eller Lazze-Bengts som är temat på nästa flipper, så länge det är ett bra flipperspel.

Hellre "Björnes magasin" tema på ett spel som håller LORD-klass på regelverk och spelupplevelse, än ett KISS flipper med Gilligan Island layout o regler......


"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Till skillnad från CC:

För mig är det helt oväsentligt om nästa spel håller LotR-klass på regelverk och spelupplevelse, så länge det är ett snyggt flipperspel som är kul att spela.

Hellre ett riktigt snyggt Rolling Stones eller KISS flipper med lättsamma regler, än ett djupt komplicerat Björnes Magasin flipper.

Så det verkar som att STERN får kompromissa om dom skall lyckas nå alla målgrupper och samtidigt få ekonomin att gå ihop.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Layouten på Gillian's Island är faktiskt riktigt trevlig. Däremot är väl temat lite... sådär. :-)


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Du missförstår nu COCS, jag menar hellre ett kul än snyggt spel.

Du vill ju ha "ett snyggt flipperspel som är kul att spela"

Du får bara välja på kul eller snyggt , inte båda :)

Eller, ett enkelt Björnes magasin-flipper vs ett djupt komplicerat KISS / RollingStones ??
« Senast ändrad: januari 18, 2011, 16:59:20 av CC »
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
CC

Jag fattar vad du menar :-)

Jag ville bara provocera lite. Klart jag vill ha ett flipper som är både snyggt, roligt och på sikt även intressant att 'gräva djupare i', men det är ju få spel som lever upp till det och eftersom i mitt fall jag inte spelar så mkt, så är det mer 'prioriterat' att spelet ser snyggt och intressant ut, än själva reglerna, men det är ju min åsikt baserat på mina önskemål (behov).
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


REC

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 407
    • Visa profil
  • Stad: enskede
Zimba: Jo, nog har Rolling Stones sålt en del plattor. Dock vid en närmare granskning (enl wikipedia) har jag kommit fram till följande siffror

Rolling Stones har släppt 66 plattor (25 riktiga album, 10(!) Liveplattor och 28(!!) samlingsplattor), sålt 200.000.000 album. Alltså snittar dom ca 3 millar per platta

Dom startade 1962 och har alltså varit aktiva i 49 år vilket ger en årsförsäljning av 408.000 plattor per år. Imponerande siffror men långt ifrån den i mitt tycke oförtjänta legendstatus dom har fått.



Avliva myten om att flerspelarmatcher är en bra tävlingsform


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Eftersom det visat sig att nästa spel är Rolling Stones så tar vi alla diskutioner om det flippret i Denna tråden


Denna tråden kan det fortsättas diskutera ett eventuell Tron flipper (vilket iofs känns avlägset nu :-()



Tags: