Frispel

sedan 2001

Vad är Tales from the Crypt värt? E det kul?

Alle

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 114
    • Visa profil
  • Stad: Södertälje
Tales from the Crypt...
Vad är det värt egentligen? Jag tycker 13k verkar lite mycket, håller någon med?
Är det roligt ens? Det verkar ha en tråkig spelplan, inga luckor som man kan skjuta ned kulan i eller ngt sånt... Eller?
Det ska visst vara i bra skick, men man vet ju inte...


borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Ett av de bättre Data east flippren, håller själv på och tjatar på en väns bekanta som har ett i superbt skick hemma, lär ej bli lättare nu när detta dök upp på blocket då jag säkerligen bör höja mitt bud ganska rejält.

8000 köpte han det för, tror det va 2 år sedan.

Finns en säljare som håller till i helsingfors som personligen skulle åka över med flippret på båten och leverera direkt till dörr, då skull han ha 14 000 men då va det "lite" garanti och han skulle ge det en extra över syn innan.(vilket säkerligen va garantin)

Backade då det känns dumt att betala nästan det dubbla gentemot det som vännens bekanta har hemma.

Jag gillar det, har man barn i dagis åldern hemma kan man kanske få lite problem då den ger i från sig ett lite halv crepy skratt var 5 sekund.

från youtube -> http://www.youtube.com/watch?v=gQDPsVsSIio&feature=related

mvh hampus


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Du får räkna med att TftC går på ca 12.000 kr i bra skick. Det är ett mkt roligt spel med 6 kulors multiball, flera tavlor, dubbla ramper, hål i spelplanen, 2 st. spinners och flera riktigt roliga 'scener' på displayen. Jag hade ett fint som jag sålde för ca 3,5 år sedan för 8.500 kr och ett annat som var jättefint som gick för 11.500 kr - det ångrar jag faktiskt.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Terminator

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 911
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Ja, precis som alla spel, så har det gått upp rejält även TftC. jag hade oxå ett som jag sålde runt 2005 kanske? Jag tror jag fick 7 eller 8K för det, vilket jag tycket var lite överkant från mig sida, men jag behövde pengar just då. :-P

Men precis som COCS säger, så är det nog DE´s roligaste spel. Just "Eleftric Chair" (6-kulors multin väl?) är rätt cool :-)
En annan grej som är lite speciell, är att man kan "låsa" mode:sen med handtaget, om man får fram ett maode man gärna vill köra. :-) De ändrar sig väl på spinnern annars?

Och sist men inte minst, djävligt cool musik och tuff och morbid humor i snacket. Precis som serien med andra ord.
"The morgue, the merrier" :-D
"Pinball ain´t no game
pinball ain´t no sport
pinball IS religion"


Peron

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Köpte mitt för 10k för ca två år sen. Riktigt bra skick både utvändigt och invändigt. Då tyckte jag priset var lite högt kanske men såhär i efterhand ångrar jag mig inte.

Som föregående talare redan har sagt så tycker jag också att det Data Easts bästa spel (med reservation för att jag aldrig spelat Jurassic Park).

TftC har en hel del roliga features som t ex att man under multiball kan "klona" kulor genom att skjuta på krockkulan (eller på tombstonen efter att man plockat dubbeljackpoten). Modesen ändras genom att man träffar någon av spelets tre spinners och kan som Johan sa låsas så att vidare spinnerträffar inte bläddrar vidare. Vissa modes är riktigt bra. Super Crypt Kicker (unlimited kickback) är nog det första man försöker plocka ut.. :-) Vänster outlane brukar vara väldigt hungrig. Finalen på modesen är Crypt Jam som är en sexkulors multi där varje switch ger 1M. Rolig och kan ge riktigt bra betalt.

Svaga punkter på spelet är ofta modestart-hålet som på vissa exemplar kan vara väldigt slitet. Finns dock protectors för detta. Högerrampen kan vara svårforcerad om man har trötta flipprar. Ingången till rampen ligger högt upp på spelplanen och är dessutom väldigt smal.

Edit: Sen ska man väl också vara medveten om att det är lite annan känsla i Data East-spel. Dom är lite slamriga och bullriga och flipprarna har lite annan känsla än Bally/Williams. Bally/Williams-spel känns lite mer solida även om just TftC som har stålramper istället för plastramper känns ganska solitt..
« Senast ändrad: september 30, 2010, 12:29:23 av Peron »
I´ll be back!


Iwdal

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 394
    • Visa profil
  • Stad: Kungsbacka
Har haft flera och har det Cocs sålde hemma. Ett av mina favoritspel!


Tags: