Frispel

sedan 2001

Flipperimport.se

ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
Uten å mene noe om noe annet:
Jeg forstod ikke regnestykket? 5000 spart?
28000 nok = 32100sek + moms = 40125 sek ink moms

40125-39000 = 5000 ?
Jeg vet i hvert fall at det er mindre enn 3% billigere.

Det virkelige spørsmålet, for meg i alle fall, blir vel hva du gjør når du får problemer med spillet? Da er pluselig ikke de 3% spart så veldig viktig lenger..

Edit: jeg så nå at Avatar koster mer, men det er fordi den er på lager. Så vidt jeg vet er pre-order prisen fortsatt 28.
« Senast ändrad: november 18, 2010, 20:07:02 av ARE »


perjim

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 382
    • Visa profil
  • Stad: Mjölby
Tjo...när man väljer svenska pengar på p4p så står det kr.35.979,84 + moms

Det måste väll bli 35.979,84 x 1,25  (momsen är väl 25 %) då får jag det till 44974kr

Och Flipperinport.se tog 38995:-

44974 - 38995 = 5979kr billigare

Jag kanske har fel men får det inte till något annat...rätta mig om det är fel....

JImmy

Sen tillkommer ju frakt eller?

« Senast ändrad: november 18, 2010, 20:36:28 av perjim »


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
Ah, ja da ser jeg hvor tallene kom ifra :)

Ole får rette meg opp - men jeg er ganske sikker på at 35.979,84 er kjøp fra lager, og att 32.289,60 er rätt pris (preorder).

Hvis jeg har rett ang pris så er da p4p-pris 40362 SEK ink mva, 1367kr dyrare.

Frakt er vel i tillegg.. uten at jeg aner noe om hvor mye.



« Senast ändrad: november 18, 2010, 20:47:20 av ARE »


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Priset som P4P har på sin hemsida är om man köper spel från P4P:s lager i Sandefjord, Norge.

Om man beställer vid rätt tidpunkt från P4P och spelet inte går via P4P:s lager, utan direkt från U.S.A. - då är priset hemma i Sverige inkl. moms och transport ca 39.000-40.000 SEK (beroende på valutakurser). Men då får man vänta ca 5 veckor på leverans.

Jag har av nyfikenhet mailat Badrumskompaniet om köp av flipperspel i fredags, men ännu inget svar. Kanske dom har mkt att göra eller så säljer dom inte flipperspel längre.

EDIT:
Dom kanske inte vill svara mig :-)
« Senast ändrad: november 24, 2010, 16:24:59 av COCS »
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Sleipner

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Vimmerby
Jag fick svar på en förfrågan hos badrumskompaniet förra veckan att de skulle precis till och lägga en beställning hos Stern.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Men får de lägga en återförsäljarbeställning hos Stern nu när Ole är generalagent även för Sverige?


Ole

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 744
    • Visa profil
  • Stad: Sandefjord
Japp Are har rätt. Vet inte vad folk tror man tjänar på ett spel men när jag säljer spel för 28.000 norska, så är min förtjänst på ca 20%.

De spel jag köper inn extra till lager kostar mer ja. men det är pga de kostar mer att få hela vägen hit också. Det ska löna sig att planera lite. Om folk tycker att priset skal gå ennu längre ner så kan jag lika gärna lägga ner verksamheten och hitta på nånting annat.

Vi har lagt inn frakt kostnader i kostpriset pr spel. Alla våra spel skickas i container till Göteborg och spridas ut därifrån, och för dom allra flesta kunder i Sverige så tilkommer det ingen frakt, om inte man bor långt ute i skogen.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jag skulle i alla fall hellre köpa från ett företag som jag vet är seriöst, än att ta risken att köpa från ett helt okänt företag som man inte vet något om.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Sleipner

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Vimmerby
Självklart är det bättre att handla av ett företag som är seriöst och som vet vad de säljer. Man kan ju komma att behöva viss techsupport, och då är det ju bättre att prata med någon som sysslat med flipper i flera år än med badkar...
Bara det är värt de tusen lappar man eventuellt annars skulle spara.


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Citera
Man kan ju komma att behöva viss techsupport, och då är det ju bättre att prata med någon som sysslat med flipper i flera år än med badkar...
Tillåt mig le ordentligt, detta var veckans bästa kommentar :-D

Visst är det så.

Även om många kan greja lite själva, så är det tyvärr ibland så att det kan strula till sig rejält och då är man glad att man får proffesionell support och hjälp med delar eller reparation - som P4P ger sina kunder.

Dessutom åker P4P runt i halva Sverige och visar upp sig och pratar, levererar 'billiga' delar, ger oss tips och är allmänt supertrevliga.

Jag kan varmt rekommendera nästa års P4P-flipperträff i Sandefjord i maj. Missa inte den :-)
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Instämmer med Cocs
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
Ole:

jag har mailat dig några ggr med fråga ang en liten del till playboy ,men jag har inte fått svar ?
Kan du kolla ditt spam filter?

Sorry för OT.


Gameroom.se

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 154
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag har köpt bubbelbadkar av dom och i den affären var
dom mycket justa och smidiga och jag är nöjd med dom.

« Senast ändrad: november 29, 2010, 11:28:21 av Gameroom.se »
Arne Guldström
www.gameroom.se
www.spelskroten.se
arne@gameroom.se
Tel.031-293400


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Arne

Det stämmer säkert som du skriver.

Min uppfattning är att om jag var importör/generalagent för en tillverkare i U.S.A. och jag lade en massa tid och pengar på marknadsföring och resa runt bland mina kunder i Sverige. Plus utbilding och mässbesök. Då har jag på ett seriöst sätt etablerat mig för att sälja tillverkarens produkter i Sverige/Skandinavien. Om det då under diffusa omständigheter dyker upp en bilhandlare som börjar kränga samma saker som jag, men utan kunskap på området och 0 marknadsföring (annat än lite lägre pris) som han köper från ’min’ fabrik i U.S.A. Då hade jag blivit väldigt upprörd. Min ilska borde i ett sådant sammanhang naturligtvis riktas mot fabriken i U.S.A. och inte mot bilhandlaren, för han kan ju vara en bra och ärlig person. Men det är ju upp till P4P att ta den diskussionen med STERN om dom anser det. För mig som kund är det ju bra att kunna handla till ett lägre pris från ’svartfötter’ så länge spelen fungerar. Sedan kan man ju undra hur det blir med garantiåtaganden - även om du kan hjälpa Badrumskompaniets kunder till viss del.

Vad folk tycker om detta, kan ju vara många olika saker.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
Prova och beställ ett spel av dom nu få ni se ;)


Tags: