Frispel

sedan 2001

Angående veckans fråga

SSS

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
  • Stad: lödöse

Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Fråga: Vilken grupp/artist skulle du vilja se på ett flipperspel med musiktema?
AC/DC
36%
Aerosmith
2%
Guns n’ Roses
1%
KISS
7%
Rolling Stones
3%
Lady GaGa
9%
Madonna
3%
Pink
2%
Metallica
20%
Annan artist/grupp
16%

Antal röster: 122


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Nya frågan är lite dåligt på alternativ, förra frågan fanns ial "annan artist/grupp om inget av alternativen passade, i detta fall gör det inte det. Det kan ju mycket väl vara så att man inte gjort det än för att det inte behövts eller så har man ett gäng som väntar på att få shoppas när tid finns eller andra anledningar. ska jag då svara "nä det verkar jobbigt" eller nä "vet ej vad det betyder"  ???
Winners dont use drugs


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Liljeqvist

Tack för din kommentar!

Jag är den som 'författat' frågan och även den person som gjort flertalet av 'Veckans Fråga' senaste åren, bortsett från några undantag.

Jag håller med dig i vad du skriver, men samtidigt så är det svårt (omöjligt) att få med alla tänkbara alternativ. Jag försöker tänka efter flera gånger innan jag anser att frågan är 'färdigkonstruerad', men ändå så missar jag ofta ngt. T.ex. förra veckans fråga, så glömde jag att ange 'Iron Maiden' som ett alternativ, vilket borde varit självklart och jag grämde mig som f-n efteråt :-(

Å Sonar's vägnar så uppmanar jag härmed andra till att skicka in förslag till Veckans Fråga till honom - INTE skriva det här, för det 'förstör' intresset, då det börjar att debatteras i förväg.

Det måste finnas massor med 'kuliga' förslag från alla här :-D

Skicka in förslaget till:
luka.petric (a) svenskaflippersallskapet.com

Ni skall naturligtvis ersätta mellanslagen och (a) med @.

Kom igen nu...
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
COCS, menar inget negativt, gillar undersökningarna och ska absolut skicka in förslag. Dock tycker jag nog att du alltid bör ha med ett alternativ typ "inget av påståendena" eller "annat" ifall inget av alternativen du kommer fram till passar in. I mitt fall kan jag inte svara på frågan då inget av alternativ passar in..
« Senast ändrad: december 18, 2010, 21:23:04 av Liljeqvist »
Winners dont use drugs


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Japp, håller med.

Sonar brukar redigera lite ibland oxå på den punkten :-)
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Japp, COCS ska ha en eloge för rätt många av veckans fråga på senare tid.

Efter att ha krystat ur mig en veckans fråga i veckan under några års tid så kan man säga att jag är "utbränd" på den fronten :-)

Ibland redigerar jag frågan eller alternativen för att göra det lite tydligare. Ibland inte, oftast för att jag inte hinner med att tänka igenom frågan utan bara slänger in den, men även ett visst mått av respekt för förafattaren finns med ;-)


Dock så ska man tänka igenom alternativen ordentligt och inte bara slänga med ett "default" svar som passar alltid. Risken är ju att man får lite knäppt resultat. Som för en herrans massa års sen då det florerade typ en sån frågan på någon SR P4 hemsida. Den var utformad typ så här:

Har du husdjur?
*Ja
*Nej
*Vet ej


Nästan lite läskigt med sista alternativet där :-)


Summan av kardemumman är: Skicka in era förslag på frågor till mig så ska jag försöka lägga upp dem allt eftersom. Om de inte är för knäppa :-D

« Senast ändrad: december 19, 2010, 10:20:25 av Sonar »


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Av alla som läser här på SFS, så måste det väl finnas ganska många som är kapabla att hitta på en 'Veckans Fråga' och skicka in den på e-mail till Sonar.

Nu har senaste frågan stått i snart 2 månader...
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Har gjort så, får se om den dyker upp...
Winners dont use drugs


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Fråga: Har du totalshoppat ett flipperspel någon gång?
Vet ej vad shoppat betyder
8%
Nej, det verkar jobbigt
19%
Inte helt själv, men jag har hjälpt till
4%
Ja, endast 1 gång
19%
Ja, flera gånger
50%

Antal röster: 124


Bundy

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 678
    • Visa profil
  • Stad: Sandviken
Antar att nuvarande fråga gäller vid vilken ålder och inte för hur många år/månader/veckor sedan ;-)
Quit playing with the clock!


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil

Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Fråga: Hur gammal var du när du provade flipper för första gången i ditt liv? (ej virtuellt)
0-9
47%
10-15
43%
16-20
8%
21-25
2%
26-30
0%
Över 30
0%
Har inte provat
0%

Antal röster: 92


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Fråga: Tror du att priserna på flipperspel kommer att fortsätta uppåt?
Ja, de kommer att fortsätta i samma takt
16%
Ja, men inte lika mycket som senaste året
47%
Ja, men det är en bubbla som kommer att spricka
27%
Nej, nu är det slut på att ha en hobby som lönar sig
10%

Antal röster: 98


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Ang. den veckans fråga som ligger ute nu om vilket spel man vill ha med sig på en öde ö.

Jag skrev frågan av stor nyfikenhet på vad svaren skulle bli - med tanke på alla diskussioner om mest eftertraktade spelet - - - jämfört med det mest intressanta och BÄSTA spelet - av WMS-fabrikat.

Ända sedan jag för många år sedan hörde ORG (etablerad spelguru från Borås) berätta för mig om TZ, så har jag varit ganska övertygad om att TZ är det bästa spelet - ur ett långt perspektiv. Därför köpte jag ett TZ redan 2005, fast jag tyckte det var dyrt då. MM är glammigare och snyggt, samt lätt att tycka om, men det finns bara ca 1/4 av antalet MM jämfört med TZ.

Det är i mitt tycke glädjande att se att så många röstat på TZ, för det är ett grymt bra spel och lyckligtvis finns det så många tillverkade :-)

PS.
ORG köpte sitt dåvarande TZ redan 1996, jag har en print och det har stått på DICE :-D
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Tags: