Frispel

sedan 2001

Avatar - nästa från Stern

Ole · 79 · 12208

Ole

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 744
    • Visa profil
  • Stad: Sandefjord
Our production of Avatar pinball will begin in the middle of August. To capture the full excitement of the 3-D Avatar movie, our pinball has a Sensational 3-D backglass. I can't say often enough - the Avatar backglass is Sensational.

Game play is also great, or to be consistent I must say Sensational. Starting with our last few games, we have changed our design philosophy. Back in the day, as the phrase goes, pinball play was maybe 1/2 skill and 1/2 chance. In the last 2 decades pinball became almost
all skill; great players played very long games, and casual players didn't have enough fun. Our games now have more randomness, with the playfield laid out accordingly and more use of magnets. As the great
pinball designer Harry Williams taught me, "The ball is wild." Now all players have fun and are challenged. Game time is down. Fun is up for all. And earnings are improved.

In Avatar pinball, you as player are the hero Jake Sully. Capture the pinball in the transporter link, a case that reveals a Jake figurine, and transform yourself into his Avatar. Then, after a series of
challenges, get past the motorized up/down target bank protecting Colonel Quaritch and fight the Colonel in his AMP Suit, aiming your pinball at him. As you overtake the Colonel, his AMP Suit crashes to the ground and you save the Na'vi people from total destruction. Avatar
pinball also features a twisting ramp, the magnet for random ball play, and lots of multi-ball action.

Avatar pinball has lots of great sound, including speech and sound effects from the movie as well as original voice over by actor Stephen Lang, who plays Colonel Quaritch in the movie.

As we always do, we have been playing Avatar pinball without art, and tests begin with temporary art, allowing for changes that may still be necessary for final Licensor approval.


stefanlord

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 782
    • Visa profil
  • Stad: Borås

MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Citera
Our games now have more randomness, with the playfield laid out accordingly and more use of magnets.


Får mig att vilja gråta. :-(


johan

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 431
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Mats, det är väl glädjetårar? Det låter ju som Avatar blir det roligaste spelet någonsin.
Citera
Fun is up for all.
Det är lika för alla


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Låter inte bra det här - snart kommer lotteriinspektionen kräva skärpta regler... :-o


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Det var goda nyheter - låter ju helt grymt!

Jag vill ha ett :-D

Ole, vet du när spelen kommer att vara tillgängliga hos P4P för försäljning?
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Ole

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 744
    • Visa profil
  • Stad: Sandefjord
Inget ETA ennu, men de börjar produktionen i Augusti.


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Jag tycker det låter rätt underligt med deras nya slumpspelspolicy. Om jag inte är helt ute och cyklar har dom väl fått köra serie efter serie efter serie med LOTR, TSPP och även Spiderman för att det uppenbarligen finns ett sug efter dom spelen, medans dom mer slumpiga sunk-spelen mest fått sin första serie och inget mer efter det. Låter onekligen som ännu ett spel som jag kommer hoppa över och det verkar nästan som om Spiderman var det sista spelet som var nåt att ha för hemmaägare då dom nu verkar satsa på skitregler och slumpspel så tvivlar jag på att jag kommer att köpa nåt NIB-spel mer...


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
De gör väl ett sista ryck för att öka intresset för utställda spel/öka intäkterna för utställare. Hur man nu ska locka nya spelare att spela mer än en kredit med flipper som kastar ner kulorna i allehanda outlanes så fort man träffar där man ska.


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag tycker man får förstå att utställarna måste tjäna sina slantar...

Det är märkligt att flipperspel fortfarande tillverkas - med tanke på den lilla summan pengar ett sådant drar in till ägaren.

Snart är detta ett minne blott. Så kan vi ju sitta där och klaga (?) på STERN som kämpade in i det sista. Om dom gör spel som folk kan spela på i 20 minuter och dessutom få frispel, så finns det ju ingen ekonomisk mening alls.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Jag, för min del, kan inte låta bli att hålla med Svante...
Citera
Om jag inte är helt ute och cyklar har dom väl fått köra serie efter serie efter serie med LOTR, TSPP och även Spiderman för att det uppenbarligen finns ett sug efter dom spelen, medans dom mer slumpiga sunk-spelen mest fått sin första serie och inget mer efter det.

Det borde kanske oxå betyda något?

Såvitt jag förstår är det ändå inte särskilt många som står och spelar någon längre stund på de mer skicklighetsdesignade spelen, förutom proffsen då och de som stått och lagt i hyfsat många tior för att bli bra på just de exemplaren de spelar på "ute på stan" där de råkar bo och befinna sig. Det är väl knappast så att "mannen på gatan" / "the casual player" står såvärst länge på 90-talsspelen heller antar jag?

Som utvecklingen går nu kan ju knappt ingen bli duktig på flipper och då lär det väl knappast attrahera någon (inkl "mannen på gatan" ) till den grad att de "fastnar för det" så att de blir en återkommande inkomstkälla...
eller tänker jag helt fel nu?

Om det dessutom är så att de mer skicklighetsdesignade spelen produceras återkommande "på allmän begäran" så är det kanske så att privatmarknaden numera har en procentuellt större betydelse för Sterns överlevnad än de verkar förstå, såvida det nu inte är så att det trots allt är utställarna som fortsätter att vilja ha dessa spel hellre än slumpspelen.

Jag är, tills någon överbevisar mig, skeptiskt till Sterns strategi...
« Senast ändrad: juli 20, 2010, 04:18:21 av KO »


granman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 630
    • Visa profil
    • Umeå PinCade
  • Stad: Umeå
Flytta tillverkningen till Kina och behåll utvecklingen i USA. På så sätt kommer utställarna att kunna köpa spel i parti och minut igen till låga priser och på så sätt öka sina inkomster.


Smyken

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 269
    • Visa profil
  • Stad: Kumla
Citera
our pinball has a Sensational 3-D backglass. I can't say often enough - the Avatar backglass is Sensational.
 


3-D film är sensationellt häftigt!
Har svårt att tänka mig att ett backglass kan vara sensationellt bara för att det är i någon slags 3-D.


ICE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
bakglaset är så sensationellt att man glömmer stoppa pengar i maskinen


RobertH

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
  • Stad: Höllviken
håller Johan förstår inte alla avskydde så mycket det nya Iron man det är ju skitroligt. men man kan ju förstå Stern att dom satsar mer på slumpspel för att det ska passa alla och prova det så länge framöver sen vet man ju inte om dom tar tillbaka den gamla 90 tals & 2000 tals tekniken igen. vad jag mennar det här med slumpspel mennar jag att man kan förstå att dom satsar mer på det för att se om det får flipperspels intresset att bli ännu större och det tror jag dom kan lyckas med


Tags: