Frispel

sedan 2001

S: The champion pub

perjim

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 382
    • Visa profil
  • Stad: Mjölby
Haha..jag det var bara du ska du veta....sen blev det ju inget byte av  ....
som jag skrev i posten på AT...


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
Man kan ju undra varför folk vill att säljaren ska betala frakten ??  Folk är bra konstiga...


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
Når sa jeg at jeg ikke kunne komme.. ikke prutet jeg prisen heller. MEN jeg lurte på om det var mulighet til å få frakt. Noen ganger hender det jo at en selv eller noen man kjenner likevel skal den veien man ønsker. Ganske bortkastet å komme helt hjem til deg hvis du degen etter skal min vei, eller? Får vel bare si tilbake at "det är lugnt .." - vil du ikke ha bedre pris for spillet så er det jo bare å la vær å svare.. slik du gjorde


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
JohanR
Hur är man konstig om man vill att säljaren ska betala frakten?
Det är i mitt tycke ett alldeles utmärkt prutningsargument då det faktiskt är en kostnad som bör inräknas i priset.
I detta fall skulle det kosta mig 980:- plus moms för att få ner spelet till mig, med bekymmer för säljaren att packa på en pall etc.
Om säljaren då har tid över, eller ska åt köparens håll är det bra affärer för bägge.

Om ett spel har varit ute i en och en halv månad utan svar borde det vara okej att pruta på spelet. Om man då väljer att göra det via frakten är helt upp till mig som köpare och säljaren.
 
Om ni inte förstår varför man vill pruta via frakten tycker jag att ni är bra konstiga.

Ber om ursäkt för nedsolkningen av tråden...


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Här handlar det ju inte om skambud, så det är väl inget konstigt att ge förslag på olika sätt att göra affär, i vilket ett sätt kan vara att få frakten fixad. Ibland kan det ju som sagt vara så att säljaren har möjlighet att ordna det på ett sådant sätt att det blir gratis för köparen eller åtminstone att köparen slipper köra 100 mil T&R, kan vara värt en del det också, även om det kostar.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
Pompe ,du har rätt i det du säger  ;)

Jag får dagligen mail fr folk som vill köpa div saker och vill att man ska leverera alt betala frakten ,senast ville en kille i göteborg att jag skulle köra ner en bil som ska säljas till honom ,när jag inte ville det fick jag jordens utskällning och arga mail.

Så jag brukar bli irriterad när folk vill att jag ska stå för frakten ,dom kanske är bortskämda fr arcadegames.se



Tags: