Frispel

sedan 2001

Status och Frågor angånde Svenska flippersällskapet

Sonar · 589 · 113163

SAB

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 321
    • Visa profil
  • Stad: luleå
Jag håller med COCS det där med linjen men det går bättre i ssl där det ofta är flera spel under en linje..


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Citera
Förresten, COCS lider du av samma problem när du läser spelställelistan?
Lider låter väl lite hårt kanske :-)

Jag har faktiskt aldrig kollat den listan med spelställen, sorry :-o
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Ja lider kanske var lite väl hårt :-)

Har uppdaterat lite nu, det jag har gjort är att jag har lagt in lite luft i tabellen för att göra den mer läsbar.

Jag har även lagt till så att när man lagt till en ny förkortning så flyttar webläsaren ner fönstret för att visa den nya förkortningen, som en form av bekräftelse på att inmatningen gick bra.

Jag funderar på om man ska ha med annat än bara förkortningar? Tänker på hela ord som har flipperinnebörd och kan behöva förklaras? Eller blir forumet för plottrigt då när var och vartannat ord helt plöstligt är förklarat?
« Senast ändrad: december 14, 2010, 10:32:32 av Sonar »


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Det var mkt bättre med extra luft mellan, tack!

Ser även att jag fått en egen förklaring upplagd av mitt medlemsnamn :-)
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Citera
Jag har även lagt till så att när man lagt till en ny förkortning så flyttar webläsaren ner fönstret för att visa den nya förkortningen, som en form av bekräftelse på att inmatningen gick bra.
Det funkar inte på min dator (Windows Internet Explorer).
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Hur kommer man till förkortningslistan om man inte använder länken i postningen ovan - ligger den under ngn rubrik?
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Nu ska vi se här.. Jag har testat med både IE6 och IE8 precis och det funkar som det ska. Verkar konstigt att det inte funkade för dig. Det finns en teoretisk risk att det kan bli en "glitch" och att det inte flyttas som det ska men den ska vara väldigt liten. Men du kanske råkade ut för det.

Som jag skrev i mitt första inlägg angående det här så ville jag inte ge förkortnings unktionen en egen länk i menyn förrän jag hade testat och finslipat den lite mer. Men nu tycker jag att den känns ok så jag lägger till den i menyn när jag grejar med det nästa gång. Förmodligen under morgondagen.




INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

JMX

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 383
    • Visa profil
  • Stad: Norrköping
Det är något skumt med länkar som bara klistrats in. Och det verkar inte vara förkortningsfunktionens fel.

http://www.ipdb.org/machine.cgi?id=1337

http://www.google.com

Dessutom, förkortningar som har en förkortning i beskrivningen gör att saker och ting går sönder.

Gottlieb

Bally

WMS

IPD
« Senast ändrad: december 14, 2010, 19:50:25 av JMX »


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Intressanta buggar, dem får jag sätta tänderna i så snart jag får chansen.


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Så, nu har jag nog fått bort de buggarna som orsakade lite problem med förkortningarna. JMX inlägg ovan ser bra ut iaf :-)

Var lite rekursions problem som uppstod när man i en förklaring hade ett annat ord som var förklarat i sig. Men det ska vara löst nu :-)


Kan meddela att de 58 orginalförkortningarna har vuxit sig till 101 st. nu :-)

Har även lagt till funktionen i menyn. Under "Hem" så hittar ni länken "Ordbok".


« Senast ändrad: december 16, 2010, 09:40:00 av Sonar »


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Det har dykt upp en allvarlig bugg, konstigt nog så är det ingen som nämt den förän nu. Fast eftersom den beror på en inställning så tyder det nog på att de flesta kör med den inställningen i "andra läget".

Buggen är som sådan, om du slår av förkortningshjälpen under medlem->inställningar så ersätts texten i alla inlägg med ett varningsmeddelande när du blädrar i forumet.

Lösningen tillsvidare (tills jag löst buggen) är att ha förkortningshjälpen påslagen helt enkelt :-).

Men detta tips kan ni ju inte läsa om ni har den avslagen :-D



Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Nu är ovanstående bugg fixad, det ska gå att läsa inläggen oavsett om du har förkortningsfunktionen på eller av.

Dyker det upp någon mer bugg så hör av er bara :-)



P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Går det att ändra informationen om vilka spel man har till hemmaspel och tidigare ägda spel?
Som det är nu har jag 20 hemmaspel när jag i själva verket har några färre, men jag vill inte ta bort då jag gärna vill kunna följa vad jag har haft för spel.


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Jag har skissat lite på en uppdatering av spellistefunktionen till version 2.0 :-) Än så länge är det på planeringsstadiet men förhoppningsvis så ska jag kunna uppdatera den gradvis. Med andra ord så lägger jag till funktionalitet allteftersom.

Steg 1 är förmodligen någon form av indikator om det är ett spel man äger eller har sålt. Jag vågar inte riktigt säga när jag kan lägga till en sådan funktion men under Januari känns inte helt orimligt.

Jag har några grejer som måste vara klart i början på Januari och därefter kan jag lägga fullt fokus på detta.

Om det dyker upp någon lucka så kanske jag kan börja pilla med det tidigare men jag har svårt att se det just nu.


Tags: