Frispel

sedan 2001

Leds

Abbe

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 103
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Är det någon som har bytt sina lampor och kör med leds istället? Har sett en hel del klipp på youtube men är det något vi kan få tag på i vårt kära svedala?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Jag tänkte köpa ett knippe snart och peta in i "hard to change locations" - bumprar och diverse lampor under spelplaner, t.ex. Boney Beast och dylikt.

Men det är ju en liten djungel där ute vad det gäller spridning, typ av ljus och så vidare.


superpin

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Solna
Jag testade att ta hem ett kit med NoFlix plus LEDs till AFM och måste säga att resultatet är blandat. T.ex de gula är rätt värdelösa medan röda blir mycket bra. De gröna som används för martiansinsertsen har en grym efterlystid, de tar flera sekunder att slockna helt! Men det stör inte under spelet, då ser det helt ok ut..

Tog hem några olika LEDs för GI också, men hur "varma" de än påstås vara så är det fel temperatur på ljuset vilket jag inte gillar, annars funkar NoFlix mycket bra och man slipper ev flimmer.
Ola Rodenkirchen


JMX

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 383
    • Visa profil
  • Stad: Norrköping
Vilken mjukvara kör du med i afm?


Rastaman

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 320
    • Visa profil
  • Stad: Viskafors
Jag köpte också noflix plus led till mitt IJ. Det va katastofdåligt. Det va med görna lampor till gröna inserts, röda till röda osv det va bara det att på IJ är det motiv på insertsen eller bokstäver i andra färger. Dom försvinner när Led lyser va skitfult plocka bort och skicka tillbaka. Sen köpte jag 50 led från ungern för 300:- med frakt och stoppa i mitt JM där blev det grymmt bra men där är insertsen enfärgade


superpin

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Solna

Abbe

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 103
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Det låter som blandade resultat. Det som man har sett på youtube har ju sett bra ut... Kanske kommer det något några lampor som blir bättre anpassade i framtiden.


Tags: LED