Frispel

sedan 2001

Playfield AFM

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Tack för bilderna.

Får hoppas att han fixat detta i nya upplagan. Är det lim som "läckt" ut tror du?


madman

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
  • Stad: porsgrunn
Hei

Nei ikke lim. Denne var helt perfekt når jeg kjøpte denne. Jeg er nøye, så denne var perfekt. Etter cirka 60 spill på denne playfielden så begynte ghostingen å komme, lakken løsner fra inserten, med det har stabilisert seg nå etter noen hundre spill, ca som det er på bildene.
Men når en kjøper en så dyr playfield bør denne tåle å spilles noen tusen ganger. Dette er tross alt en playfield, ikke et bilde


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Ja, madman har reklamerat det. Jag talade med honom om det för längesedan också, så det kan man väl tro är OK nu.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


madman

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
  • Stad: porsgrunn
Hei igjen Christian.

Ja , det løste seg på en måte tilslutt, men det var ikke lett å få til en løsning. Han mente at dette ikke var noe "problem" og ville la tiden gå for å se. Han sendte meg en ny tilslutt, men fikk selvfølgelig toll på denne, så den gamle har jeg beholdt. Jeg vet han byttet mange av den første produksjonen av AFM da det var mange som ikke var fornøyd med sluttresultatet. Mange av dem fikk beholde de gamle playfieldene, derfor var det fler som utnyttet det og klagde. og solgte den ene på ebay. Derfor er det nok vanskligere idag å få reklamasjon på denne + han forlanger å få den gamle tilbake.
 
Derfor har jeg (3) en ceramic verjon + den som er installert + den orginale.

Nå har jeg ikke sett om det er andre som har hatt samme problemmet, eller lest om det på RGP, så de som har en kan jo se nøye etter.

Om dette er et problem idag ????

Rune


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Då tror jag inte att han låter problemet kvarstå.

CRP: Jag har mailat lite med Micro och bett om pris för två spelplaner till Sverige - båda varianterna.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Ska man ha ett (med vanlig lack) till Sverige kostar det 6261 kr hemkört. Fast vill du ha det till USA kostar det 4961 kr. En diff på ynka 1300 riksdaler. Jag har frågat honom om detta plus om samfrakt.

MADMAN: Vilket rekommenderar du - vanlig eller ceramic lack?


jura

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 333
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Fick just ett mail från Steffen.
Skillnaden i pris beror på att han sätter på EU-moms på beställningar till Sverige.
7000 ganska precis för Ceramic alltså. Jag tycker det är dyrt.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Fick samma svar precis.

Och ja, han är dyrare än de andra tillverkarna, men eftersom det bara är han som gör AFM just nu är det bara att bita ihop. Tyvärr.

Vem ska ha? Beställer vi fler till samma adress drar han av hela €15 per spelplan. ;-)


madman

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
  • Stad: porsgrunn
Citera
Ska man ha ett (med vanlig lack) till Sverige kostar det 6261 kr hemkört. Fast vill du ha det till USA kostar det 4961 kr. En diff på ynka 1300 riksdaler. Jag har frågat honom om detta plus om samfrakt.

MADMAN: Vilket rekommenderar du - vanlig eller ceramic lack?


Har fortsatt på den som har litt ghosting på insertene i playfielden, har ikke byttet over til ceramic ennå, så der har jeg desverre ikke noe svar før jeg evnt bytter over.

Playfielden som jeg har fungerer tilfredstillende, så jeg har ikke hastverk å bytte playfielder.

Rune


jura

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 333
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Jag ska nog fixa upp min befintliga spelplan så länge. Kommer väl ångra att jag låter dennna omgång spelplaner gå om ett halvår när de är slut hos Steffen...


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Tror inte att det kommer att ta ett halvår - folk har lärt sig från förra gången när det tog två år innan nya kom. Dessutom köper nog en del på sig en extra eller köper för att sälja på eBay om ett halvår till dubbla priset.


tomas

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
Inken: Hör av mig senare på eftermiddagen när jag har bestämt mig.

Valutakurser verkar inte vara hans starka sida,  
40$ blir 15€


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Han vill nog sälja fler spelplaner till USA så se dem som subventionerade av våra priser. Sedan dollarn sjönk har många bolag problem med den biten. Jag vet tillverkare av flipperdelar som fick lägga ner vissa produkter när dollarn gick ner - det lönade sig inte att exportera längre.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
CRP: Det är nog inte värt de där 140 kronorna att böka hem spelplanen från Borås.  :-)


Tags: