Frispel

sedan 2001

Flipper på Mallorca

andhal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 580
    • Visa profil
  • Stad: Täby
Har någon varit på Mallis och flipprat? Såg att det skall vara någon tävling där i slutet av juli.
Vet någon om det finns någon ansamling av spel på ön.
Ska dit två veckor och vill veta om någon har något tips.

mvh
Andhal
"-Where is my base?- I wanna jam!"


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Det enda jag har hört har rört de enstaka utställda spel som funnit tidigare - och de ska ha fått gamla Good Luck att framstå som renoveringsrabiata hemmasamlare i jämförelse.


cw

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1012
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
var på mallis för 4 år sedan å då hittade jag ett flertal ställen med flipper . AFM i ganska många fall, några av dem i riktigt bra skick.

AFM, MM,WD,JD och T2 om jag inte missminner mig


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Var i Alcudia förra året, då fanns det ett Congo på det hotellet vi bodde Sea Club. Grannhotellet, Viva Sunrise hade ett Sopranos. Båda dessa var då i ok skick. Sedan smög jag in på några andra hotell som jag inte minns vad de heter, på ett av dem hittade jag ett Stern Grand Prix. Det spelet hade en högerflipper som inte dög till nåt, dock var v-flippern pigg och var lätt att backhanda skott med. En annan bra sak var att replay-scoren var löjligt låg och så fick man ytterligare ett frispel när man dubblat den poängen. Hade man inget bättre för sig kunde man stå där ett tag :-o

På en brittiskt inspirerad pub på en av de mer livliga gatorna hittade jag ytterligare ett Stern GP, detta i betydligt bättre skick. Otestat på samma livliga gata var ett TAF och ett RS som såg rätt skitigt ut. Detta ställe låg granne med en trevlig kött-restaurang som hette typ Tjuren Ferdinand som har jordens envisaste och klämkäckaste svenska inkastare. Inga större problem att få honom att bjuda på första rundan öl/läsk för att vi käkade där. Går ofta bra att pruta med inkastare har jag märkt :)

Utöver dessa hotell- & pubflipper hittade jag en liten spelhall med airhockey, arkadspel och att AFM. Detta var i helt ok skick och jag traskade en kväll därifrån stolt som en tupp med nytaget GC på 13B... fett grymt, jag vet ;-D

Edit: mer info
« Senast ändrad: juni 05, 2010, 01:35:12 av KO »


andhal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 580
    • Visa profil
  • Stad: Täby
Det verkar som jag får ta en bulle ner till Palma och söka mig runt ett tag, kan bli trevligt. Återkommer med rapport den 27:e juni när jag kommer hem.

Synd att "Torneo de Piballs de sant Jordi Mallorca" går av stapeln 31:a Juli.
Jag undrar vad frun skulle säga om jag gjorde ett återbesök...under den gemensama semestern...
"-Where is my base?- I wanna jam!"


feffe78

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
  • Stad: Segeltorp
Kom hem ifrån Alqudia i går. Dåligt ut bud av flipper i spel hallarna där... hittade 2 st AFM solblekta i dåligt skick. Hittade även Elvis som var solblekt och i uselt skick.


Dr.Holmberg

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
  • Stad: Skoghall
Var också på Alcudia förra veckan och såg säkerligen samma usla Elvis i en hall där, en skrothög typ.
På hotellet fanns LOTR i risigt skick med flipprar som fastnade och bollar som inte orkade skjutas upp. Ljudet skrapade och all text på spanska gjorde ju inte saken bättre.
Men det blev mycket spel för min euro då replay låg på futtiga 11 millar ;-)


andhal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 580
    • Visa profil
  • Stad: Täby
Kom hem idag. Resultat: Ett Roller coaster tycoon i hyfsat skick i Palma. I Alcudia såg jag nog samma spel som ovan skribenter såg. AFM:et som jag hittade i en hall häpnade jag över, det var så solblekt på bägge sidorna att jag först trodde att sidearten var en svartvit variant. Spelplanen var sliten ner till träet på vissa ställen och jätteskitig. Har nog aldrig sett ett sämre ex, brydde mig inte ens om att offra en euro.
Det blir inte bättre av att utställarna måste skruva fast en tavla på sidan av kabben med tillståndet.
Det var ingen större konst att hitta spel på ön, men hu vilken vanvård!
"-Where is my base?- I wanna jam!"


Tags: