Frispel

sedan 2001

Kugghjul till Bounus unit Gottlieb EM eller hel Bonus unit!

ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1081
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
På mitt Spirit of 76 saknas en tand i kugghjulet i Bonus Uniten och därför så slutar den räkna på bonusstegen vid 15000.

Vet nån var man köper sådana eller har någon nån från nått slacktat spel som de kan tänka att sälja. kan man tillverka sådana själv? Vad är det för material de är gjorda av isåfall?

Men föredrar att köpa ett. Kanske har någon nån bonus unit från gottliebspel runt 75 som de kan tänkas säljas?

Mvh Andreas


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Är du helt säker på att det saknas en kugg? Det finns nämligen ett ställe där det inte ska vara en kugg. Det hålet är stoppet när bonusen är maxad, den kan alltså inte stega upp mer än max bonus.

Så det verkar mer som att det inte är rätt justerat eller korrekt återmonterat om det varit isärplockat.


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1081
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Ahhh i see :)

Fy fasen hur i helsike skall man kunna veta hur det skall sitta då om jag nu skulle få för mig att ta ner det. Måste man skruva ner allt då? Eller kan man bara justera det hjulet?


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Jag är ju inte säker på att det är så. Men har du ett fint snitt där den saknade kuggen är så är sannolikheten stor att det inte är en trasig kugg.

Kolla även så att kugghjulet inte har gått för långt så pinnen som ska aktivera switcharna har hamnat på fel "sida" av switchen och det därmed är det som stoppar den vid bonusräkningen. Hoppas du fattar...


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1081
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Ja det är ett "fint" snitt så det är nog så :)

Om pinnen gått för långt är det nedmontering som gäller då osså?

Tackar för hjälpen


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Det räcker med att lossa på switchen och ta bort ena switchskruven helt så att du kan vrida ut switchen och tagga ner bonusen tillls pinnen har passerat switchen och hamnat på rätt sida.
« Senast ändrad: juni 04, 2010, 13:14:33 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1081
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Tack för all hjälp :)

Fick precis reda på att de flesta gottlieb från denna eran räknade inte längre än till 15000 så då är ju allt som det skall vara, tycker bara det är konstigt att de inte gjorde det fullt ut o räknade upp till 19 :)

Tack ändå för hjälpen


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Åhå, jag läste inte första inlägget ordentligt. Hade jag gjort det då, så hade du fått rätt info från början, jo det stämmer att många gottliebare stannar på 15000.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Kan ni förklara för en som är nyfiken:

Menas det med detta att Gottlieb gjort inserts i bonusstegen till 19.000 poäng, men att mekanismen stannar vid 15.000 poäng?
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


CLA

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 122
    • Visa profil
  • Stad: Kungsbacka
graderad till 10. 10an förblir tänd sen tänds 1,2,3,4,5,finns andra varianter oxo.


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg

Tags: