Frispel

sedan 2001

Hur duktig skall man vara för att få vara med i eran tävlingar?

ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1081
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Är ju inte precis nån höjdare men älskar flipperspel ju :)

Kollade att det var en nu i Malmö snart. Vad händer om man åker ut direkt...får man ändå gå runt o spela på andra spel då eller packar man sitt pix o pax o sticker ?

Betalar man för varje spel man spelar eller betalar man en engångssumma o sen lirar fritt?

Mvh Andreas


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Alla är välkomna på tävlingar som hålls lite här å där!Oftas så finns det spel som man kan spela på om man skulle åka ut snabbt=)Ta bara med ett trevligt humör;)


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1081
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Hur man betalar beror på var man spelar. Är det en privat lokal brukar det vara en engångssumma och sedan fritt fram - även på eventuella förströelsespel (om man inte har ett spel för high-score där vinnaren tar intäkterna förstås). Är det en offentlig lokal kan det vara Free Play på vissa spel, beroende på hur det arrangeras, eller pengar per spel på allt. På Interpool har jag för mig att det är en avgift för själva tävlingen, vilken inkluderar spel på tävlingssspelen och sedan finns det förströelsespel som är myntopererade.


jukeboxjanne

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
  • Stad: Dösjebro
Vi brukar ha alla spelen eller åtminstone 90 % på freeplay på våra tävlingar.


cw

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1013
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag har spelat på en rad olika tävlingar och jag spelar som en riktig sopa :-P
Jag har bara gått vidare på en av SDTM`s månadstävlingar, anledningen var att en kvalificerad spelar åkte hem dvs en ren och skär walk over.

Men, jag jagar inte placeringar utan tycker att det är riktigt kul och åka å träffa likasinnade å lira flipper.

Flippernördar är rent generellt ett riktigt trevligt släkte, så bara boka dig en plats häng med på en tävling


Torris

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 338
    • Visa profil
  • Stad: örebro
Intressant å veta, själv e man en "sopa"har tänkt att det skulle känns fånigt att komma till tävlingar o bli utskrattad för att man inte e så bra på flipprarna.
Mvh T


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Hur vet man om man e "en sopa" utan att testa ?

Vinnaren av årets IFPA, har tydligen endast deltagit i totalt 5 tävlingar. Vunnit 4 av dem och alltså vunnit VM.

Så det e bara att börja tävla alltså !
« Senast ändrad: maj 27, 2010, 09:24:45 av CC »
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1081
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Hahaha ja jag är en riktig sopa på allt som inte har med EM spel att göra....Mitt T2 är jag ok på och trodde jag hade nutta av det när jag begav mig in o spelade Sopranos och Rollercoster igår.....Rollercoster rann 3 credits ner direkt...Sopranos gick bättre men royal casion håller inte efter sina flipper så värst bra...höger flipper vägrade stanna uppe när man tryckte på det vilket var ett stort handicap...men jag nådde inte ens frispelsgränsen....Jag får väl se en tävling som ett socialt tjofräs där man får lira många olika spel :)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Så gott som alla tävlingar i privat regi har spel i toppskick - så tyvärr kan man inte skylla på materialet där. :-D

Problemet är väl snarare att de är FÖR välputsade och nyligen flipperrenoverade/gummibytta = snabba och studsiga som f-n!
« Senast ändrad: maj 27, 2010, 14:12:13 av INK »


stensbol

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 521
    • Visa profil
  • Stad: Morup
Finns det någon som har ett litet enkelt program för PC,om man ska en liten mindre tävling?
- kunna skriva ut score lappar
- skriva ut resultat
- visa lite resultat på en väggskärm mm

Vore tacksam för ett svar,kanske det kan ordnas något mindre i framtiden


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Skaffa Filemaker så ordnar i alla fall kvalet sig om det ska vara på poäng.

Sedan är det väl tal om att uppdatera Johans eminenta fil - när synpunker inkommer. :-)

Scorelappar kan jag nog ta fram lite mallar för i PDF-format med ifyllbara rutor. Gäller även lite olika slutspelsstegar.


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Citera
Så gott som alla tävlingar i privat regi har spel i toppskick - så tyvärr kan man inte skylla på materialet där.

Problemet är väl snarare att de är FÖR välputsade och nyligen flipperrenoverade/gummibytta = snabba och studsiga som f-n!

Eh, var äger dessa tävlingar rum, spel i toppskick? Detta har jag missat, vart åker jag för att få denna upplevelse?



Tags: