Frispel

sedan 2001

1st ball relay aktiverat ?

ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1081
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Jämförde med Mitt target alpha när bägge spelen var i gameover läge ...det är något som låter från spirit of 76 och såg att 1 ball också var aktiverat när spelet stod så. I target alpha var det bara game over reläet.

Om inte 1st ball skall vara aktiverat i standby vilket jag anar att det inte skall vara vad är det som aktiverar det då? Har ingen manual än till spelet eller elschema så hälp är välkommet.

Det är avstängt när spelet startar men så fort man tar poäng aktiveras det o blir aktiverat o låter buzzande ljud tills man startar nästa spel?
« Senast ändrad: maj 18, 2010, 00:49:02 av ADA »


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1081
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Verkar som jag hittade något :

Ninja also noticed the 1st Ball Relay wasn’t “sticking” on. Remember the Game Over and 1st Ball Relays are continuous hold relays, and should energize right at power on. There was a choice – adjust the switch blades on the relay for lighter tension, or put the game on high-tap (changing the coil voltage from 28 volts to 31 volts AC.)  Went with the later as Ninjas want their Spirit of 76 to kick some butt and have very strong flippers and pop bumpers. This fixed the 1st Ball Relay too, making it work as designed.:

Det verkar som det skall vara aktiverat ju eller vad säger ni?

Vad gör man isåfall åt reläer som BUZZAR? Varför gör de det?


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge