Frispel

sedan 2001

Blev precis GRAND CHAMPION :)

ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1081
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Hihihi:)
Tog mig 9 månader...men för första gången någonsin blev jag grand champion på ett flipperspel (T2) :)
Tankarna förs tillbaka till dagen då man blev av med oskulden...så känns det fast bättre :)

Hehehe
Kommer ni ihåg ert först Grand Champion?
Vilket spel var det :)


andhal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 580
    • Visa profil
  • Stad: Täby
Grattis! Visst är det en skön känsla!
Jag blev GC på mitt RFM alldeles för fort, bara någon månad efter inköp, drygt 655 millar om jag inte minns fel(har nollat det) men det var ballt. Sug på karamellen!

Andhal
"-Where is my base?- I wanna jam!"


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1081
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Hehe tog mig 9 månader :) dock var den sista månaden intensiv :) O det var JÄVLIGT svårt att hålla den sista kulan i spel...träffade inget i 2 minuter sen släppte det :)



INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

andhal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 580
    • Visa profil
  • Stad: Täby
Jag menade att jag har nollat det efter att jag blev GC. Jag tror att den tidigare ägaren var GC innan men minns ej. Jag vet inte vad GC-nivån är, om det är factorysettings eller annat, ska kolla.

andhal
"-Where is my base?- I wanna jam!"


andhal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 580
    • Visa profil
  • Stad: Täby
....eller vad den frågan till sublime78 ?.....möjligen.... sorry
"-Where is my base?- I wanna jam!"


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1081
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Factory settings på T2:an dvs 150 mille :)

Är väl en ok score på T2, jag menar rfm är väl så pass nytt så att man får många miljoner mer på allt man gör?



Bezt

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 73
    • Visa profil
  • Stad: Örebro
Tog GC på mitt IJ efter 6 månader eller något sådant, killen innan mig hade haft spelet i 8 år och utan tiltpendel. Tyvärr försvann poängen när jag bytte ROM.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
'78: Var det många superjackar i den poängen? Får du bara in snitsen på det skottet ska du nog både dubbla och tredubbla dina poäng snart.  :-)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
För min egen del är jag nog bara GC på ett av mina spel för tillfället - men jag skyller på  att det blir lite dumt när så många andra spelare ska in där och grisa.  :-D


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1081
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Det blev en superjack o 2 extrabollar på första bollen...dock rann extrabollarna ner rätt snabbt :)

Jag gick faktiskt på att skaffa superjackpot igår vilket jag inte gjort så mycket innan o jag kan tänka mig att får man in 2 såndana per spel så kommer man upp rätt snabbt :)

Jag har helt enkelt koncentrerat mig på annan poängplockning på spelplanen innan jag fattade att det är möjligt att plocka super jackpot :)
Skjuter man bara när jackpotten är på botten o kanonen likså är det ju lätt o ta den...dock verkar jag alltid ha svårt att träffa kononen när när jag måste träffa den vid super jackpot...annars är det ju det lättaste att träffa på spelplanen...
Jag älskar verkligen T2...snabbt roligt o vackert :)
« Senast ändrad: maj 10, 2010, 12:59:18 av ADA »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Onekligen är det enklaste vägen till snabba och större poäng på T2. Bara att lägga upp en kula på vänsterflippern och sedan mata skallen för superjackar.

Minns fortfarande min första super och tillhörande highscore. :-)

Och visst är T2 en given pärla i samlingen - vilket påminner mig om att det är dags för gummibyte på mitt exemplar...


Tags: