Frispel

sedan 2001

Mirror Glazed Premium Pinballs?

ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1081
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Nån som använt dessa?
gjorde en search men hittade ignet här.

Läste att de spelar lite annerlunda än vanliga men ack så fina de är :)

Är det ett go eller stay away?


superpin

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Solna
Svårt att tro att det går att märka någon större skillnad i spelkänsla, men de är fina att titta på så jag föredrar dem. Alternativet är ju att köpa en trumlare och fixa det själv.
Ola Rodenkirchen


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1081
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Ole hade sådana förr, men som Superpin säger är det lätt att fixa dem själv. Det är ju bara vanliga kulor som har fått lite extra polering.

En investering i en tumlare/trumlare är också bra med tanke på att de behöver poleras med jämna mellanrum.


Ole

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 744
    • Visa profil
  • Stad: Sandefjord
Japp! Vi har kollat upp det här lite. Vår leverantör är den samma som levererade kulor till Ken i USA som är snubben som började med Mirrorglazed kulor. Det är den samma kulan som vi säljer i dag, men skillnaden är att Ken's kulor hadde legat i trumlare i ett dygn.

Det han använde var vanligtvis valnöttskal och en Berry's 400 Trumlare. Om du polerar dina kulor som han gjorde med sina Mirrorglazed, så ser man skillnaden i ca 14 dagar. Just därför så slutade vi med kulorna när Ken gav sig och andra började sälja samma kulan för $2 styck.

Jag kan köpa inn et par trumlare och media för att göra MG kulor igjen, men trodde inte det var någon poäng längre.

EDIT:
Kolla också Marvin's test av kulor.
« Senast ändrad: maj 04, 2010, 21:02:42 av Ole »


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Polerade kulor kanske inte håller sig superblanka i ett offentligt utställt spel mer än några veckor - jag har ingen erfarenhet av utställda spel.

Men jag kan säga att i spelen som står som hemmaspel och i vår spellokal, så har dom hållt sig superblanka åtminstone 1 år. Naturligtvis måste det ha blivit ngn liten skillnad i blankhet, men den är inte stor.

Jag har väldigt bra erfarenhet av och är mkt nöjd med de blankpolerade kulorna :-)
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Ole

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 744
    • Visa profil
  • Stad: Sandefjord
Det har du nog rätt i Cocs. I hemmaspel blir det nog lite annorlunda. Men om man har et par spel och meckar en del, så ville jag köpt en trumlare själv. Det är ju inte bara kulorna i flipperspelen man kan polera :-)


stensbol

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 521
    • Visa profil
  • Stad: Morup
Efter tippset här på forumet,så köpte jag en för ca 1 år sen,allt som går i,och tål att trumlas,som skruvar,metalposter,kulor mm,blir blankt och fint,lika roligt varje gång man öppnar locket och kollar på resultatet.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
I våran trumlare ner på LD (av samma modell som Cocs) så trumlas allt som går i.
Vi ska även tillverka en egen klart större trumlare som man kan trumla ramper och andra större saker i.

Jag fattar inte att vi inte skaffade en trumlare för flera år sen, de är så grymt användbara.

Nuförtiden så åker varenda metalldel, inkl skruvar m.m. ner i trumlaren när jag shoppar spelplaner.
« Senast ändrad: maj 08, 2010, 16:11:04 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Om man bara kunde trycka ner den där Hagman i trumlaren också...


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Svante jag kan inte göras snyggare, jag är redan så fullständigt herrejössessnygg som det går att få en man att vara.:-)
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Vilken modell är det ni har då? Är det Berry's 400 eller nån annan?


Leffe

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 539
    • Visa profil
  • Stad: Järfälla
Ace: kolla den här tråden Trumlare
Vi på LD har en likadan som Cocs, Lortone 45C.


ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall

ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1081
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Innebär det att om man köper en sån där tummlare så behöver man aldrig köpa nya flipperkulor?



Tags: