Frispel

sedan 2001

Skjutspel Williams Bonanza

andhal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 580
    • Visa profil
  • Stad: Täby
Har ett skjutspel, Williams Bonanza, från 1970 som jag tidigare efterfrågat en prisuppgift på, jag undrar fortfarande hur mycket det är värt.

Bifogar en länk på ett annat likadant spel, skicket på kabben verkar vara likvärdigt, dessutom har jag ingen ny hemsk sonyspelare utan det är en original stereo-8 spelare med hästhovsklapper och gevärsskott på loop. Utrustat med original UV-lysrör och allt.

http://marvin3m.com/arcade/bonanza.htm

mvh
Andhal
"-Where is my base?- I wanna jam!"


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Värde på saker o ting e ju väldigt subjektivt.
För mig är värdet på spelet 500:- , alltså vad jag e beredd att betala för ett sådant.
För Dig är värdet säkert ett helt annat, säg 5000:- annars säljer du det inte.
För en extrem samlare som vet att just detta spelet bara finns i 2 ex, är värdet kanske 50000:-
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


andhal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 580
    • Visa profil
  • Stad: Täby
Självklart är allt mer eller mindre subjektivt, jag kastar gladeligen upp 18 K för ett Indy medan min fru bara suckar och skakar på huvudet.

Men eftersom det, för dom som samlar, finns ganska klara prisintervaller på flipperspel så borde det ju även gälla arkadmaskiner? Sedan kan det ju kanske vara så att intresset för gamla EM-skjuare är noll, det har jag ingen aning om.

mvh
Andhal

"-Where is my base?- I wanna jam!"


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Priset för en gammal skjutare ligger ungefär som för ett gammalt em-spel, möjligen aningen lägre, men inte mycket. Sen beror det ju naturligtvis på skicket, men det är likadant med flipperspel.

Sen finns det ju förstås inte lika många som är intresserade av att äga en gammal skjutare, det är mest gamla nostalgiska knäppskallar som t ex undertecknad, som samlar på sådant.:-)
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


PIG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 453
    • Visa profil
  • Stad: Östersund
...då var min spontana känsla när jag läste den här tråden igår inte så fel kanske. Spelvärdet på den här typen av maskiner är väl knappast att jämföra med ett flipperspel även om de idag absolut kan utgöra ett sött tillskott i vilket spelrum som helst. Så när min personliga lågkonjunktur behagar ge med sig så ska jag definitivt försöka skaffa mig något gammalt em-arkadspel...

Så är du i säljartagen andhal?
And nine, nine pigs were gifted to the race of men, who, above all else, desire pinball. But they were, all of them, deceived, for another pig was made. In the land of Mordor, in the pigsty of Mount Doom, the dark lord Sausage created in secret a master pig, to control all others. And into this pig he poured his cruelty, his malice and his will to dominate all life. One pig to rule them all.


andhal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 580
    • Visa profil
  • Stad: Täby
Nja, jag vet inte, den är en ganska kul mekanisk grunka men jag skulle kunna få in ett flipper där den står.
Allt är en fråga om plats. Jag får se om jag bestämmer mig för att kränga den.

Anders
"-Where is my base?- I wanna jam!"


andhal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 580
    • Visa profil
  • Stad: Täby
Spelet står hos Stellan/flipperdoktorn nu och ligger utlagt på hans hemsida till försäljning för 5K, ingen moms, utan 5K netto.

Andhal
"-Where is my base?- I wanna jam!"


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Anders, den skulle ju jag byta till mig då vi gör dealen med banditen!
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


andhal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 580
    • Visa profil
  • Stad: Täby
Danne,friska upp mitt minne, vilken bandit har vi pratat om? Redan i förra inlägget i april 2010  för ett år sedan nämner jag att det kanske, eventuellt skall säljas. Har vi efter det diskuterat möjligheterna till något byte? Har jag glömt något så justerar jag gärna priset för dig, Danne. Jag har precis som du grym torka i spelautomatfonderna och måste kränga av lite. :)
mvh
Anders
« Senast ändrad: april 28, 2011, 09:20:40 av andhal »
"-Where is my base?- I wanna jam!"


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jag skulle ta Bonanza:n som delbetalning för bally's "Firedance".
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Anders, om du inte är intresserad av Firedance så är det bra om jag får reda på det.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


andhal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 580
    • Visa profil
  • Stad: Täby
Danne, jag minns att vi har pratat om Firedance för ett par år sedan men att den då inte var genomgången, stämmer det? Det är en jättefin pjäs men några sådana pengar finns inte i plånboken, så om du har hållit den så släpp den fri. Beklagar om det blivit något missförstånd men jag nämner det igen, jag slår av en tusing för alla eventuella missförstånd.

mvh
Anders
"-Where is my base?- I wanna jam!"


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Ok då vet jag.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: