Frispel

sedan 2001

Skaffa Paypal? Råd tack! :)

Archibald

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
  • Stad: Askim
Har gått och funderat på om jag skall skaffa mig betaltjänsten Paypal. Det verkar ju smidigt att kunna föra över pengar till privatpersoner i utlandet utan att behöva involvera dyra banker. Tyvärr har jag hört en del elaka rykten om att Paypal jävlas med sina kunder på nåt vis. Någon som har erfarenhet av dom? Hoppas de blivit bättre sedan eBay köpte upp dom.


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Tja, jag har lyckats registrera mig där nu efter ett x antal försök. Det är i princip omöjligt att få tag på dem om man har något problem. Man får gå runt i cirklar i olika klagomålsformulär och får till slut ett svar från något slags auto-svarssystem.
Riktigt, riktigt dåligt måste jag säga.

Har inte betalat någon gång via dem ännu eftersom jag precis registrerat mig. Men, det ska väl testas så småningom.

Betalade det senaste Ebay köpet via www.bidpay.com ... undvik dem till varje pris.
Jag blev inte blåst eller något, men det strulade ganska ordentligt.


Olle

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 293
    • Visa profil
  • Stad: Kävlinge
Jag har köpt en hel del prylar på ebay med hjälp av paypal och det har funkat hur bra som helst alla gångerna. Jag har inte haft några som helst problem att registrera mig heller. Jag har även handlat annat än flipperdelar från andra ställen än ebay med paypal och det har funkat prefekt varje gång. jag rekommenderar paypal varmt!


Sponk

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 499
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag har aldrig haft några problem med PayPal och har inte hört talas om någon som haft det heller bland mina vänner. Men PayPalSucks.com kanske är intressant att läsa om man är skeptisk.


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Skaffade paypal för några veckor sedan och det var inte så lätt. Har visa på bankkortet så det tog någre dagar att hitta någon på banken som visste hur det fungerade och hur man fick fram sin kod osv. Har bara använt det en gång men då funkade det utan problem.Verkar vara  en användbar och vettig tjänst.
Play a real game, play pinball


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Så länge det funkar så verkar det ju vara bra. Men är det någon som provat att kontakta "kundtjänst" eller något liknande, OCH fått svar?


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Jag mailade till kundtjänst och fick svar inom 10 minuter har jag för mig. Fick inte det svar jag hade hoppas på, men man kan ju inte få allt.
Play a real game, play pinball


TÅRTAN

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 61
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Det funkar suveränt. Har använt det ca 30 gånger.


TÅRTAN

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 61
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Förutom Paypal så finns en suverän tjänst på BIDPAY.COM. Alla accepterar inte Paypal och då skickar Bidpay en postansvisning (money order) till mottagaren och debiterar kontokortet.
Detta är alltså inte en check vilka är mer osäkra i tex USA än i Sverige.


Heat

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
  • Stad: Motala
Jag har använt Paypal vid ca. 30 köp tillfällen och det har alltid funkat finfint.


Tags: