Frispel

sedan 2001

prisnivåer på spel

Dr.Holmberg

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
  • Stad: Skoghall
Ny här på forumet - och har äntligen plats för ett flipper hemma i lyan :-)

Har funderingar på att slå till på ett Lethal Weapon 3 i "bra skick men med ett uppdrag som strular" som en bekants bekant har stående och bara samlar damm.
Vad skulle ni insatta anse är en lämplig prisbild på ett sådant? Och är det ett spel som nån överhuvudtaget skulle vara intresserad av i en framtida bytesaffär?

Dessutom undrar jag hur ofta Who Dunnit dyker upp till försäljning här i vårt avlånga land och om det brukar vara en dyr historia? Nån som kanske har ett till övers rentav?

Intresse finns även för World Cup Soccer, Johnny Mnemonic och Star Trek: Next Generation - men jag gissar att det är spel som folk håller hårt på eller?


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Who Dunnit', World Cup Soccer och Mnemonic ligger runt 8-12000:- i bruksskick Star Trek TGN ligger några tusenlappar högre.

8-9000:- om LW3 är i bra skick och felet inte är kostsamt.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
LW3 skulle jag snarare värdera till runt 6k. Var ett tag sedan man såg någon som försökte sälja DE-spel från den tiden, men då var de ytterst svårsålda till priser över 7k.


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Har du någon av de titlarna för 8000 kan du skicka ner dom till mig direkt :-)

Jag tror att marknaden går uppåt och fortsätter att göra det så länge det råder brist på spel till salu. De titlarna som nämns i tråden tror jag snarare ligger på minst 10 och uppåt. T ex finns det en Shadow på den danska sidan för 12000 DDK (ung 16 200 enl forex).


10 000 är för ett spel i halvtaskigt skick, fungerande men solblekt, lite skador etc.
STTNG ligger från 17-18 i likadant skick, upp till 25 för ett riktigt fint.

Priset på LW3 ligger nog i trakten av vad DAH tycker. Data East (tillverkaren) ligger ofta lite lägre, dels på grund av spelkänslan som enligt vissa är lite sämre, men även på att det kan vara svårare att få tag på reservdelar.
När det gäller din bekant, fråga vad han har gett och grunda ditt bud till honom på det, kanske blir ni bägge väldigt nöjda ;-)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Skulle du börja sälja av hade marknaden mättats på ett ögonblick. Håll i spelen och räkna upp ditt lagervärde ;-)


Tags: