Frispel

sedan 2001

BPO 2010

INK · 307 · 47296

Jesper

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Partille
Ja, gick ju riktigt hyfsat o lira... För att vara mig, iaf.. :)


callebe

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Åhå. På så vis. Jag hade fått för mig att BPO redan var överstånden, men det var ju tydligen fel. Får man vara med att leka trots att man är sen i anmälan? Dax för en ny comeback... :)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Naj, naj. Det var ju PMO som gick hos mig pga lokalbrist i Lidköping.

Klart gossen ska få göra comebackback. :-)


Mikkel

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 110
    • Visa profil
  • Stad: Vanløse
Jeg vil gerne tilmelde 2 danske spillere ;)

MIK - Mikkel Sjølin, København
MOR - Morten Rasmussen, København


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Om JOE tänkte besöka BPO får han gärna kika in en vecka eller helst två innan - jag ska nämligen flytta in i en källarlokal på 350m2 utan en enda kvadratmeter plan yta! Markeringstjep samt vattenpass i olika längder finns på plats. Plus gott om 5-56 till fastrostade benfötter. :-o


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Det där låter som Lutande Dörrens första lokal, som borde ha kallats lutande Golvet.

Det är inget kul jobb att göra iordning hundratals ben.
Jag har hittills gjort iordning ca 200 flipperbensfötter till mina spel, och har ca 300 fötter kvar att göra iordning. Blääh, trist men viktigt jobb.

Tips för de som inte får loss fastrostade muttrar på flipperfötter, lägg foten på ett litet städ (kan lämpligen vara en rektangulär järnklump på ett par kilo) så att en av de sex sidorna av muttern ligger mot städet.
Slå till på motsatta sidan av muttern några gånger med en hammare, så lossar man gängorna lite, sen 5-56 som Inken nämner och lite skruvande. Ofta fram och tillbaka så att det går ner lite 5-56 i gängorna så går det sen lättare och lättare.

Om centrumet av fotens underdel är nedtryckt så att foten inte är platt undertill, så knackar man tillbaka plåten i foten.
Leta reda på ett tjockt metallrör, en dm långt, vars YTTERdiameter är densamma som flipperfotens, ta sen reda på ytterligare ett järnrör med en mindre diameter som passar inpressningen i centrum av undersidan av flipperfoten. Sätt det stora röret rakt upp i ett skruvstäd, lägg flipperfoten uppochner så att fotplattan har stöd längst ut på kanten runt om  fotplattans ovansida (som nu är vänd nedåt). Ta det lilla röret och sätt an det mot pressningen i fotens undersida och knacka tillbaks plåten.  
« Senast ändrad: augusti 20, 2010, 04:33:39 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Dags för mig att investera i ett skruvstäd. Behöver bara en bra arbetsbänk först.


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Du behöver 18 ton flytspackel först så du får ett jämnt golv till arbetsbänken INK.
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Väggmonterad bänk?

http://www.pinballseye.se/lokalen/

Lite mattor, snygga loggor på väggarna, en del ljuddämpning, avfuktare och några spel så kan det nog bli en schysst lokal. Bredband skadar nog inte heller.

Det värsta "hålen" ska fixas i höst - resten får nog lämnas åt benjustering.


WET

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 181
    • Visa profil
  • Stad: Umeå/ Gardermoen
Ser ju hur nice ut som helst! Får komma ner på besök nån gång när det är klart.

//WET
" Nice from a far, but far from nice "


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Inför BPO lär det nog inte hända så mycket kosmetiskt, men kika ner i början av nästa år på BPOC - då lär det vara riktigt trevligt. Och kanske kallt. :-)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Då var alla spel på plats. Stor tack till SPG, PIG, SOT, PAU, FDM, RIP, PKB samt KO. Även RAT kikade in en timme och underhöll(?) de andra med sång samt flippercitat för varje spel de lastade.

Bara några timmar kvar i kväll innan allt är på plats och pusslandet kan börja. Och en del justering av de där fötterna då...



MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Oj, bra jobbat!

Vad är det för adress till den nya lokalen?


Fritte

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1073
    • Visa profil
  • Stad: Värnamo
Det var väldigt många "citat" om Fish Tales, tydligen ett populärt spel;)..haha


Tags: