Frispel

sedan 2001

BPO 2010

INK · 307 · 47312

CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Har precis varit nere i lokalen , glöm allt jag skrev tidigare , det hade tydligen skett lite sena ändringa i körschemat.
1a : IFK
2a: LEL
3a: KO
4a eller 5a MIT.

Grattis till IFK som väl måste anses som Sveriges bäste just nu ?
En deal kankse till nästa år IFK ? Du lär mig flippra så lär jag Dig kvala tidigt ;)

Tillsist kan jag meddela att CP/JEE slog IFK/MCR i parfinalen. (den som endel nog trodde avgjordes igår ?)
Avgörande på DH slutade 1.7B - 1.3B
« Senast ändrad: september 12, 2010, 20:44:24 av CC »
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


c_p

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
  • Stad: göteborg

BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
ELL, det är en väl fungerande väckarklocka som skiljer bra spelare från mindre bra.

Övrig utrustning som rekommenderas i "start-kitet" är Rubiks kub eller skönlitterär bok för att fördriva nervdaller och långtråkighet mellan kulorna. Det funkar också med att sitta och pilla på sin mobil, men det är väldigt mainstream.

Nästa tävling blir det en Orhan Pamuk, även om han är dödligt tråkig.
Lyckan är en tänd modelampa.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Och jag får passa på att tacka alla, såväl deltagare som spontana medhjälpare under helgen. Grattis till vinnare och ni andra som spelat bra. Övriga får skärpa sig och spela bättre.  ;-)

En liten ursäkt för att det inte var så mycket förströelsespel igång, men jag ville inte riskera fler strömavbrott. Ska jobba lite med faserna/belastningen.

Utvärdering sker efter jag sovit lite och sedan fixat logga och texter till SM.


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1444
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag passar på att tacka för en bra tävling. Med tanke på förutsättningarna (lokalbyte, PMO en månad tidigare mm) var det nog en av de bästa hittills i min karriär.


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Medhåll, bra gjort INK'en!

Btw så tycker jag att det var den hittills bästa tävlingen i min karriär :D


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Tack säger jag också!
Jag tycker också allt flöt på riktigt fint.
Spelen var bra och höll bra, tidsschemat höll (förvånansvärt) bra och lokalen tyckte jag var klockren, om än inte riktigt inbodd än.

Som jag sa där kan man nästa gång när det finns mer tid till förberedelser säkert fixa mer i förväg, som t ex lotta ut spel, skriva slutspelslappar etc.

Och som vi sa på vägen hem så var det ju en tävling som hade något för alla!
Bäst av tre, bäst av en, trebollars, fembollars, tvåmannamatcher, tremannamatcher, fyrmannamatcher, 4-2-1-0 poäng, 3-2-1-0 poäng, särspel, inbördes möte, classics, enhands, set the highscore, set the highscore classics, dubbeltävling, you name it!
Och-i princip alla gick till slutspel. Alla ska med! :D

Där skulle jag iofs kunna tänka mig att minska slutspelarna till 16+16 istället. Då hade ändå runt 40% gått vidare (istf ca 85%) vilket är närmare det "normala" 25-33%.

Och möjligen var tiltarna lite inkonsekventa, men det lär ju också ordna sig när allt står på rätt plats och tid till fixande gives.
« Senast ändrad: september 13, 2010, 15:10:03 av MCR »


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Kan bara hålla med Mats till 100%, det fanns allt för att smäkta allas gommar =) Gj INKen.


Terminator

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 911
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Absolut ett bra genomförande av INK:en o alla andra inblandade.
Kul som sagt med lite olika varianter på tävlandet. :-)

Och grattis till alla vinnare! :-)


Och så har jag en liten hälsning:
"Next time Jörgen, you will not be so lucky" ;-)
"Pinball ain´t no game
pinball ain´t no sport
pinball IS religion"


REY

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 188
    • Visa profil
  • Stad: Skövde

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Ungefär som vanligt. KBG vann STHS på Hurricane (han slutade spela vid 230M och kulor kvar), PAL dödade STHSC ganska tidigt med nära 200k på Lucky Ace och enhand vann du som vanligt. ;-)

Sammanställer alla placeringar i kväll när jag hämtat pappersarbetet i lokalen.


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Det är på sin plats att tacka ansvarige INK för en väl genomförd stor tävling. Måste hålla med i tidigare kommentarer om någonting för alla, men vill också anta rollen av en lite hård och sträng och rådgivande person (så kanske jag räddar mig undan rollen som gnällspik).

Både för de "åskådare" som följer tävlingen på avstånd och de deltagare som är fem-tio mil bort är det av stort värde att kunna följa kval och slutspel.
Detta kräver ju några saker som uppkoppling, inmatning av resultat och webbifiering av dessa. (Kan vara värt att tänka på till kommande SM.)
Uppgiften med att mata in poäng tar lite tid men är inte svår. Klarar du att knappa in din kod på bankomaten så klarar du att mata in poäng. Sedan är det väl inte så stor grej att på något sätt lägga ut resultat på nätet.

Dock måste några personer avdelas till detta, och det bör göras innan tävlingen.
Likaså kan det vara bra om man som sveriges flitigaste tävlingsarrangör INK - som är tidsoptimist - att till nästa tävling be om hjälp med att gå igenom spel två-tre veckor innan. Chansen att man då slipper de mest trista felen på spelen ökar ju lite.

Men bortsett från några såna småfel och att INK tillät sig att göra allt arbete så var BPO 2010 en riktigt trevlig tävling.
Ser fram emot BPOC senare på säsongen (när har flippersäsongen uppehåll?).
Lyckan är en tänd modelampa.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
BUD har rätt i kritiken - jag är väldigt dålig på delegering. Nu fick jag en del hjälp med puts av KO och JT samt lite bärhjälp och sådant, men det är ändå många timmars arbete. Pappersarbetet/logistiken tar mycket mer tid än man tror inför varje tävling, trots att man har mycket klart från tidigare tävlingar.

Inför BPOC kommer det i alla fall vara bättre ställt med tid. :-)

Apropå online-resultat på SM (och varför det inte blev så på BPO) så får jag lov att citera JOS:
Citera
Tyvärr har jag inte hunnit fixa fram en server att lägga systemet på, jag fick klartecken i eftermiddags så det blev lite sent.
Till SM kommer det att vara lugnt med råge.


Tyvärr var ordinarie speltestare JG bortrest sista veckan innan BPO. :-(

Uppehåll?
« Senast ändrad: september 14, 2010, 12:20:08 av INK »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Citera
Och som vi sa på vägen hem så var det ju en tävling som hade något för alla!
Bäst av tre, bäst av en, trebollars, fembollars, tvåmannamatcher, tremannamatcher, fyrmannamatcher, 4-2-1-0 poäng, 3-2-1-0 poäng, särspel, inbördes möte, classics, enhands, set the highscore, set the highscore classics, dubbeltävling, you name it!
Och-i princip alla gick till slutspel. Alla ska med!


Attans att jag inte hann klart med tipspromenaden också. Får spara priset till nästa gång. :-)

Och tidbristen gjorde att jag inte ens hann ställa i ordning de fungerande förströelsespelen - STTNG behövde bara få glaset påsatt, BK2K backboxen uppfälld, Congo få en spole lödd, etc. Men det var kanske lika bra med tanke på propparna...


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Ett tips till kan vara att skaffa en billig (eller dyr om du föredrar det) mikrofon+högtalare att användas vid upprop, annonsering av starttider etc.


Tags: