Frispel

sedan 2001

RS dozer länkarm...

Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Är det nån som sett den till salu nånstans?
Dvs den vita plastgaffeln som höjer och sänker bulldozerbladet på RS.
Den har gått i bitar i mitt RS och jag hittar den ingenstans. Dessutom har jag svårt att lokalisera partno på den. Finns inte i manualen, och jag kan inte hitta nåt som passar in i partslistan.
I värsta fall slöjdar jag till en i nåt mer hållbart material om jag inte hittar nån ersättare.


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
« Senast ändrad: februari 18, 2010, 13:37:27 av Purre »


meee69

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 478
    • Visa profil
  • Stad: Sjöbo
jag letade också länge efter den och köpte den sissta av tysken
så du får nog göra en eller så kanske jag vet en som kan ha den ska kolla upp det och återkommer


WKD

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
  • Stad: Hägersten
Hur slits den delen? Är det något som händer förr eller senare som man bör vara vaksam på?


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Jag lagade den istället...

WKD: det som hände på vår var att den lilla piggen på axeltappen som håller kvar armen i schaktbladet gick av, då trillade hela tiden armen ur hålet. När jag plockade bort armen så gick den av. Vid närmare besiktning kunde jag se att den var rätt så sprucken.
Vad jag gjorde var att limma ihop armen med superlim, tog avklippta buntband som armering på var sida av armen.
Istället för den där piggen som ju gått av har jag satt en spårryttare på tappen på armen.
Lite MacGyver men vad gör man?


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Men så är du ju operatör också Purre. Det gäller bara att se till att myntinkasten funkar som de skall;-)
Play a real game, play pinball


Tags: