Frispel

sedan 2001

2 bra dagar (med temporär formsvacka)

Jesper

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Partille
Hejs!

Dom som inte tycker om lite skryt kan sluta läsa nu...

Dessutom gäller detta inte i jämförelse med KGB och ni andra super-duper-lirare...

MEN...

Jag har efter mina förutsättningar haft 2 grymt bra flipperdagar.

Var på Liseberg, åkte Balder (kul som f-n!), Kollade på Carl-Einar Häckners varieté, och sedan bar det av till spelhuset. (jag vet, taskig prioritering, men jag hade polare med mig). TSPP var upptaget, så jag lirade lite Championship Pub. Ganska boring... När sedan TSPP blev ledigt la jag i en femma, likaledes gjorde en kompis. Jag knackade spelet, men inte han. Eftersom jag ville spela vidare, men mina polare ville lämna Liseberg, så blev jag kvar vid TSPP (naturligtvis). Kom in i ett enormt flyt, spelade i en och en halv timme, och behövde inte mata in några mer pengar i maskinen! Levde på frispel helt enkelt. Lyckades dessutom starta Alien Invasion 2 gånger (visste dock inte vad man skulle göra... :-D) , samt Mystery Spot (hysteriskt kul, men kände mig lite fånig när jag stod och flippade med korslagda armar...) Hamnade 2:a på listan (ovan nämde KGB var GC naturligtvis). Hade naturligtvis SFS-tröjan på mig!

Idag var jag och lirade lite T3, gick åt h-vete... :-o

Kom hem, putsade lite på mitt TS, och bestämde mig sedan för att lira lite. Efter ett par dåliga omgångar fick jag upp lite flyt. Och vilket flyt sedan! Lyckades starta Final Battle på första kulan! Ibland kan man bli lite förbannad på TS, men idag gjorde det mig lycklig!

Yeye, nog med skryt nu! Ha en bra dag! (eller 2)

/J



Melchior

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 124
    • Visa profil
  • Stad: Nynäshamn
Öh, har du satt gummisnoddar runt sidelanes eller? FB på första kulan!! Jävlar, jag måste träna mer på mitt TS...

/E


Jesper

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Partille
Melchior: ibland har jag funderat på att ta till just denna metod. Hade grymmt flyt helt enkelt! Tilläggas bör att detta är första gången jag startar FB utan buy-ins... Fick en duktig bonus på första kulan, om man säger så... (och när jag tänker efter, så startade jag inte FB på första kulan, utan tände den bara)

FEZ: Vi får väl se... Tävlingen hålls ju i fel stad, samt att det är stor chans att höstens lågtryck behagar dyka upp, med mycket vind som följd.

/J


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
Tråden handlar väl inte om skryt egentligen men igår hade jag hyfsat flyt.
Var på ett ställe och lira några timmar. Som jag tidigare nämnt i en annan tråd är jag inte frälst av AFM men nånting måste ju dra alla dessa AFM-människor som gillar det. Efter att stoppat i en tia (2 credits) och fått cirkus 9-10 frispel och hamnat 1-2-3-4 på listan börjar jag känna lite mer för detta spel. Blev ej GC dock. :-(
Mina poäng bleknar ju i jämförelse med er andras men med lite mer träning och ett AFM i källaren så... ;-)


Pinballark

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1116
    • Visa profil
  • Stad: Kalmar
Liseberg fick ett besök av mig i Torsdags, och då började jag med Balder (50 min kö) och gick vidare till ett knippe andra åk-attraktioner innan jag slutligen avspänd och lugn hamnade i spelhallen för att njuta några timmars efterlängtat flipper-rus.

Det som mötte mig var många flipperspel, men ca 75% var nersläckta och dom flesta hade en lapp med texten..."Ur funktion"! Vilket skitställe!
Dom borde antingen totalfixa alla spel, eller sälja av dom helt så att dom inte behöver stå där som lik och skrämma bort oinvigda!:-(


Spelade för första gången Junk Yard som var i bra skick och hamnade på listan. :-D
Några få femmor gick åt innan jag tröttnat på det hela och besvikelsen var STOR!
TSPP hittade jag slutligen och det höll ett bra skick och jag fick ett gött flyt med sikte på att peta ner KGB;-)
Dessvärre fick jag "bara" skriva in mig som tvåa...(sorry Jesper;-)).
112 millioner på förstakulan och dom efterkommande kulorna försvann tyvärr ruskigt snabbt.
STERN har i och med detta spel visat att dom kan göra flipperspel...nu saknas bara den där sista lilla finessen.



Stefan
« Senast ändrad: augusti 11, 2003, 02:01:20 av Pinballark »


S P

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 332
    • Visa profil
  • Stad: STOCKHOLM
TSPP på Liseberg e inställt på grymt lätt om man jämför med det som finns i stockholm... Har dock för mig att det var i mycket bättre skick i övrigt än det som står i stockholm. Jag fick också alien invasion uitan problem där. :)
Vore skoj om ett TSPP kunde komma till flipper-sm :)


Tags: