Frispel

sedan 2001

Malmö arrangerar Flipper-SM 2010!

MB · 352 · 59552

MB

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Efter all positiv respons och resultatet av den ypperliga röstfunktionen på Flippersällskapets frontsida, arrangerar Öresund Pinball Flipper-SM 2010. Vi kommer att använda oss av Interpools lokaler i hjärtat av Malmö.

Avsikten – som vi gärna vill ha input på – är att tävlingen går av stapeln andra helgen i november, dvs tolfte till fjortonde november.

Nu börjar vi så smått att inventera och gå igenom tillgängliga spel och skicket på dem, räkna på minsta antal funktionärer före, under och efter tävlingen, möjligheter till en officiell hemsida och ansvarig för denna, prissättning för att få del hela att gå ihop, möjligheter till sponsring, mm, mm.

Vi kommer även att kidnappa INK så snart som möjligt för att tvinga av honom all matnyttig information från SM 2009.

Vissa detaljer har vi redan spikat, bland annat ett tak på max 200 deltagare. Vi kommer givetvis även att ha en parallell classicstävling. Som brukligt påbörjas kvalet under fredagen, där vi styr in lokala förmågor i möjligaste mån. Detta år finns det inte bara en General, utan två. Linda och jag delar detta ansvar då vi kompletterar varandra bra och känner varandras styrkor och svagheter.

När fler pusselbitar faller på plats kommer ni till en början att hitta informationen här, för att längre fram annonseras på den kommande SM-hemsidan.

Med detta vill vi önska er alla hjärtligt välkomna till Malmö och Flipper-SM 2010!

Mattias för Öresund Pinball  
Proud Member
Öresund Pinball



Erling

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Härligt! Tycker andra helgen i november passar bra.


Peron

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Mycket trevligt! :-)
För min del passar den helgen bra.
I´ll be back!


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Hurra! Då är det bara att boka rum hos brorsan i Malmö nu då :)

På tal om SM-hemsida, duger inte: flippersm.se ?  =)

Finns det nätverk med hyfsad bandbredd ut tycker jag absolut ni ska överväga att rigga upp kameror för live-sändningar såvida inga lagar eller förordningar hindrar detta. Jag vet inte vad som gäller eftersom Interpool är en "offentlig plats" (antar jag, eller?).

Med lite tur kanske sändningarna i så fall kan bli sponsrade av Qbrick i år oxå? (Snälla, snälla, snälla... WKD ;-) )

Jag har nog en del tips vad gäller själva handhavandet av kamera - dator - codec, lite om inställningar och sånt. Hör gärna av sig till mig ifall det blir aktuellt.


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1443
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Bra val av datum! Har väl legat på 1 advent ett par år nu om jag inte missminner mig och jag tror det är bättre att hålla sig lite längre bort från jul.


Mikkel

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 110
    • Visa profil
  • Stad: Vanløse
Jeg stemmer for at det bliver udleveret wildcards til danske spillere ;)


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
För min del är den inte bra. September eller möjligen oktober hade varit bättre.
Men å andra sidan går det dåligt att planera med det här jävla kompaniet man jobbar för... :(


JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1491
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
Kul! Jag ställer gärna upp som funktionär. Förresten, när kommer Interpool Open spelas?

/Jan Anders



Replicant

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 787
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Bra initiativ gossar och tösabitar!
Vars anmäler jag mig? =)


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Ser redan fram emot att åka ner och spela.

Tycker också att ni ska ta kontakt med gamla SM-generalerna Roger Ström och Markus Salo för att få ytterligare lite synpunkter på hur de la upp sina strategier.
Samt tidigt se till att binda upp funktionärer en masse. Ett SM kan aldrig ha för många funkisar!
Lyckan är en tänd modelampa.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

MB

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Anmälningar till SM lugnar vi oss lite med, vi kör det via den kommande hemsidan. Tanken är att man även ska kunna anmäla intresse för funktionärsjobb + annat smått och gott.
Jag ska även ta kontakt med Ole-P4P och Slamtilt för att kolla intresse i att vara på plats under helgen.

INK, kan du sända ditt telefonnummer till mig, hittar inte det..
Proud Member
Öresund Pinball


Grandelius

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1514
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Det här var väldigt kul tycker jag! Kommer bli mycket bra.

Har ju haft hand om hemsidan sedan 2005 tror jag och även grafisk form till ett antal SM. Själva skalet uppdaterades 2008 och det tycker jag är flexibelt och funkar fortfarande. Däremot är "motorn" med anmälningsfunktionen och resultatlistningen kraftigt eftersatt och skulle behöva byggas om från grunden.

Jag passar på att säga det redan nu så att det kanske kan ske med lite framförhållning denna gång. Själv kommer jag inte ha tid att göra det och känner kanske inte heller att jag har kunskaper för att göra det på bästa sätt, men hoppas att det finns någon annan som kan hjälpa till med det.

Framförallt känns det som att det är dags att få till en lösning där man kan lägga in resultaten live på sidan, och inte som det är nu från en excelfil i efterhand.
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
LDK är ju också en person med erfarenhet som man kan fråga ifall man behöver input. Själv kan jag också dela med mig av mina erfarenheter efter 4 SM, 5 SO och 1 EM...
« Senast ändrad: mars 16, 2010, 20:51:23 av Purre »


Tags: