Frispel

sedan 2001

Flipper ifrån Italien

KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Och jag är intresserad av ett st:
"WORLD CUP 700 OK"
och/eller ett st:
"ROAD SHOW 1000"

Och precis som alla andra skulle även jag uppskatta om han kan fixa bilder på spelen :-)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Ett tips är att kolla bilder noga samt även be om bilder på kort samt från under spelplan. Jag har sett en del "fina" spel från Italien...

Be också om högupplösta bilder - det är vanligt med mobilbilder i dåligt ljus. :-)


Nisse84

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
  • Stad: Kungälv
Tack för tipsen INK

Sidan som jag tänkte beställa ifrån är denna http://www.buy-italy.com/

Så om ni vet någon som gjort affär med dom tidigare och har omdömen för eller emot så ta gärna upp det.

Dock tror jag att han uppskattar att alla inte mailar honom och frågor efter bilder och sådant utan om ni inte misstycker så kan jag föra talan för oss alla?

//Nisse


legrand

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
  • Stad: Johanneshov
Om det skulle finnas ett Scared stiff "över" så tar jag gärna ett.


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Viss risk för transportskador om detta är deras gängse sätt att packa containern. (bilden e från deras hemsida)

En del priser verkar lockande , men som sagt , förskott och osett gör nog att jag hoppar över den här gången.

http://drupal.buy-italy.com/image/tid/1#
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


WKD

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
  • Stad: Hägersten

JPN

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 261
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Om det nu är så stort intresse som det är så är det ju faktiskt ingen jättekostnad att någon av oss "intressenter" åker ner och överser det hela. Finns det någon Italiensk-språkig i sällskapet så underlätter det kanske. Att bara skicka pengar i förskott till ett Italienskt konto är nog inget bra allternativ....


Gator

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 85
    • Visa profil
  • Stad: Sävedalen
Om det finns kvar så gärna 1st CFTBL.
AC/DC LTBR, AFM, BtDK, CC, CV, CftBL, FH, LotR LE, MM, MB, SS, TAH LE, TotAN, TOM, TZ.


WKD

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
  • Stad: Hägersten
Enligt pinballowners så finns han i Lecce, Italy

edit.  Galatina för att vara mer exakt, ligger en bra bit utanför lecce.
« Senast ändrad: mars 15, 2010, 22:31:30 av WKD »


stensbol

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 521
    • Visa profil
  • Stad: Morup
Jag frågade en jag känner lite i Italien, och är medlem på pinball ägare, han har Varken sett eller hört talas om Detta företag, ta mer ref. Innan ni drar igång Affärer

Jag har sett lik ..... Säger bara Mr. Bogdan
« Senast ändrad: mars 15, 2010, 22:40:26 av stensbol »


WKD

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
  • Stad: Hägersten
Hittade killen som driver "Buy in Italy" på linked in.  Skriver relativt utförligt om sig själv i caps.  Lite varningsvibbar.. säger sig ha startat företaget 2005 men domännamnet är registrerat 2007.

I övrigt så kan jag bara konstatera vad stensbols vän säger, killen verkar ha ploppat upp från ingenstans.  Inte ens en notering på RGP.

Kollade EXIF i samtliga fraktbilder och de är alla tagna 2007.  Samtligan utom första bilden, som är tagen med en Nokia N80, är tagna med samma kamera.
« Senast ändrad: mars 15, 2010, 23:06:38 av WKD »


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2137
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Vi har tagit containers med bilar från USA. En gång lossade en ögla som höll spännbandet på vänster framhjul. Det såg ut som om någon hade kört in bilen med stor kraft i containern. Den hade studsat fram och tillbaka på ett sätt som jag inte trodde var möjligt. Var väldigt försiktiga med att köpa på detta viset. Spelen kommer inte att klara en frakt som bild 8 utan att få stora skador.
Varför inte lägga ihop till resan åt några av köparna och packa containern själva.


stensbol

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 521
    • Visa profil
  • Stad: Morup
Pompe har rätt,spel kan inte åka på det viset i en container,det blir skrot innan de är framme.
Jag såg liknande bilder som Mr Bogdan hadde på sin sida,hur han exporterade spel från Polen till Australien,det såg ut som plockepinn när dörrarna uppnades.
Kräv bilder och ref.


WKD

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
  • Stad: Hägersten

CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Vad vet man om spelen ? Kommer de från utsällare i Italien ? E säljaren utställare ? Eller e han grossare som köper upp flipper runt om i sydeuropa / nordafrika / andra delar av världen ?
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


Tags: