Frispel

sedan 2001

SM 2010

BHZZ

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 129
    • Visa profil
  • Stad: skepplanda
fins det någon bra p plats där det går att stella en husbil i närheten ???


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Jag tycker att det vore väldigt trevligt om SM skulle läggas i Malmö. Vilket datum är det vi talar om? Jag har ett förflutet som receptionist på Savoy och kanske kan jag förhandla till mig ett bättre pris på hotellrum.

« Senast ändrad: maj 12, 2010, 12:03:18 av P Q »


Skp

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 169
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Vad det gäller husbil så är det att muta in en vanlig p-plats och betala 20kr/tim.


Inorbit

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
  • Stad: Arjeplog
Som nyinflyttad i Malmö kommer jag absolut om Interpool blir valet.


superpin

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Solna
Efter ett studiebesök på Interpool så kan jag bara hålla med om att det är ett mycket bra val att hålla SM där. Jannes spel verkar också hålla mycket bra klass, enda problemen jag hittade var ett par myntmekar men det lär vi väl inte märka av på SM.

Tillägg: Spelen måste nog bastardiseras lite om inte Joe & Co ska hålla låda i oändlighet. T.ex sitter det inte blixtflipprar på några spel (trevlig iofs men misstänker att det blir långa bolltider på en del lir)
« Senast ändrad: mars 06, 2010, 23:05:38 av superpin »
Ola Rodenkirchen


JOE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Omväxling förnöjer och Malmö låter kul. Tråkigt att ni har LI efter er dock, men viss diskretion borde väl hålla dom på erforderligt avstånd?

INK: Strippklubb i Borås? Man upphör aldrig att förvånas.
Hoppas det inte går lika vilt till som på Kino där det är skottlossning och brandbomber omvartannat.

DAH: Gummifötter på spelen är lika ballt som att spela fotboll i gummistövlar.

superpin: Har inte så mkt emot blixtflipprar.

Tycker Dr Who spelar bättre med två blixtflipprar.

Fishtales likaså.

På BSD är jag tveksam till huruvida det är nödvändigt, vänsterrampen blir ofta onödigt svår. (Om flippern är lite trött efter 3 dygns konstant flippande tex)

På WW har jag ingen direkt åsikt.

På ovanstående fyra spel brukar dock maxade outlanes räcka mer än väl för att hålla nere speltiderna.

Otyget att sätta blixtflipprar på spel som AFM och WCS som Kevin Martin brukar ägna sig åt på PAPA för att säkerställa feta kuvert till finalisterna kan accepteras endast för det goda syftets skull.

Finns en ganska lång tråd i ämnet blixtflipprar här på forumet där jag varit inne och skrivit lite (kanske annorlunda?) :-)

http://www.svenskaflippersallskapet.com/forum.php?action=showt&t=5731&p=0#new

Personligen föredrar jag välputsade spel och röda gummin som bastardiseringsmetoder framför enorma outlanes, "stalin-tilt" och blixtflipprar.

Edit: Slängde in länken för skojs skull.
« Senast ändrad: mars 11, 2010, 00:28:42 av JOE »
Född med tur.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Joe, gummifötter behövs för att inte tilta under vanligt spel, då spelen glider mycket lätt, för lätt, i sidled på stengolvet.
« Senast ändrad: mars 11, 2010, 11:20:51 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


JOE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Antingen får man väl ta på sig silkesvantarna eller så får tilten justeras. Eller så rullar man ut en två meter bred heltäckningsmatta. Man sätter inte på gummifötter.
Åtminstone inte i seriösa tävlingar.

Teorin om DAH som kontraindikator i frågor som rör spelkänsla (vilken icke sällan dryftas på STPB) får väl numera anses vara ytterligare underbyggd. :-)
Född med tur.


superpin

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Solna
Så här i efterhand så funderar jag på om spelen i sig kanske inte var så snällt ställda utan att jag blev lurad av låga frispelgränser och låga HS listor som gjorde att jag fick knack och skriva på diverse spel i en omfattning som jag inte är van vid från Stockholm. Antar att spelen blivit nollställda efter tävlingen veckan innan.

Tyckte inte golvet störde heller, man vande sig fort.

Orosmomentet för mig är väl om Janne och Co får ihop några classiclir, men jag hoppas att det finns några lokala förmågor som kan skramla ihop tillräckligt med maskiner. Classic är ju den enda gren jag har en chans att kvala in på, med för min del gynnsam fördelning mellan tur och skicklighet, haha.
Ola Rodenkirchen


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Inte för att min röst spelar någon större roll i sammanhanget, då jag skulle åka till Bamako om Flipper-SM arrangerades i Bamako, men jag tycker att Malmö är ett alldeles utmärkt val. Vi behöver fler orter som tänkbara arrangörsstäder, för att kunna sprida ut arrangörsbördorna över landet.


Skp

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 169
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Vad det gäller gummifötter eller inte så hav förtröstan, flertalet av spelen kommer att stå ute i hallen (biljardborden flyttas) och där är det heltäckningsmatta och de spel som står på stengolv har jag extra Huegamattor att lägga under spelen, så förutsättningar kommer att vara lika för alla tävlingsspel vad det gäller underlaget.


REO

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 219
    • Visa profil
  • Stad: Sköndal
Hej
Vad krävs för att få vara med och spela SM, och när är tävlingen tänkt att gå av stapeln?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Att man är en av de 200 först betalande anmälda spelarna brukar räcka.  :-)

Runt sista helgen i november enligt tidigare år.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Och att man är svensk.
Det här är ju en nationell tävling.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: