Frispel

sedan 2001

SM 2010

Erling

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
SM i Malmö vore riktigt nice. Tror att hålla SM på olika ställen gynnar flipperkulturen. Tror att det tillkommer mer nya spelare om man arrar det i Malmö än om man arrar det i Stockholm, Göteborg eller Borås t ex då det redan har arrats där en del..

EDIT: Interpool är ett riktigt sjyst ställe också. Alkoholservering, bra käk och storbildsTV ifall olyckan skulle vara framme o det är nån stor o bra match då :)
« Senast ändrad: mars 04, 2010, 14:26:09 av Erling »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Eftersom jag snart behöver en ny lokal kan jag inte lova att kunna fixa SM i år, även om jag skulle vilja, så Malmö låter alldeles utmärkt för mig.

MEN jag kan ju ställa upp som konsult åt er så blir det ju lite som två år i rad fast ändå på ett nytt ställe. :-)


mikke

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 263
    • Visa profil
  • Stad: stockholm
Malmö låter jättekul!

Om det är ont om plats så kan man banta ner antalet förströelsespel. Min erfarenhet är att många förströelsespel medför väldigt mycket extraarbete och det spelas inte särskilt mycket på dem.  

Mitt förslag är att köra på Interpool.
Minimera antalet förströelsespel och lägg krutet på en bra tävling istället.


MB

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Det låter som att Malmö skulle kunna få arrangera SM.

Även om Öresund Pinball bara har kört tävlingar med som mest 35 deltagare, känner jag spontant att vi klarar det med hjälp av den erfarenhet som finns sedan tidigare SM. Jag är övertygad om att vi har möjlighet att få ihop ett tillräckligt antal spel i rätt skick för att klara utmaningen. Lika säker är jag på att Interpool kan svälja tävlingen rent storleksmässigt.
För att veta om Öresund Pinball ska gå vidare och fatta ett formellt beslut på kommande styrelsemöte den 15 mars, behöver vi veta om ni - flipperspelarna - ger oss förtroendet.
Om så är fallet ser jag en självklar SM-general i vår eminenta ordförande Linda, som styr oss gossar med järnhand och har koll på allt från T-tröjor till excelfiler. Vi får hoppas på att hon vill ta på sig ansvaret.
INKens utlovade konsulttjänster mottages tacksamt, vi är i behov av mycket hjälp om allt ska gå i lås. Vi är även i behov av en hemsidesgeneral samt givetvis ett antal funktionärer för att klara utmaningen.
Stefan som äger Interpool kollar för närvarande möjligheterna att låta minderåriga delta i tävlingen, tyvärr ingen självklarhet med det regelverk som finns kring detta.
En annan punkt som har tagits upp här tidigare är problemet kring vinster. Nöjer sig deltagarna med att den enda vinsten är äran och Whopperpoäng?

Alltså - för att känna oss trygga i att hosta SM 2010 vill vi se positiva kommentarer i tråden och känna att arbetskraft i form av frivilliga funktionärer finns tillgänglig :-)  
Proud Member
Öresund Pinball


johan

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 432
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
positiv kommentar
Det är lika för alla


mikke

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 263
    • Visa profil
  • Stad: stockholm
Grandelius kanske kan hjälpa till med hemsidan igen. Han har gjort det de flesta tidigare SM.

Vad det gäller funktionärer så tror jag ni ska ragga så mycket lokalt folk som möjligt. De som normalt brukar engagera sig borde få ta ledigt för en gångs skull.

Det är inte alls svårt att vara funktionär. Det som krävs är många personer som ställer upp. Har man en bra general som koordinerar allt så spelar det ingen roll om man är nybörjare som funktionär.

Alla regler finns väl dokumenterat så ring nu den där Linda och boka upp henne :-)

Jag har inte varit på Intepool men vi körde SO hos oss sist i en alldeles för trång lokal (Flippergubben, Kronobergsgatan). Men det fungerade och nästan alla vart nöjda.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
MB: Kontakta mig angående belöningar till de bästa spelarna så ska jag avslöja några hemligheter. :-)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Jag var precis och kikade på en ny lokal på 350m2 - "problemet" är väl att den ligger våningen under sta'n strippklubb - det skulle ju kunna störa koncentrationen hos eventuella SM-deltagare.  :-O
« Senast ändrad: mars 05, 2010, 14:14:14 av INK »


Terminator

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 911
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Även om Malmö är bit ifrån metropolen Eskilstuna, så åker jag gladeligen dit för att deltaga i ett Flipper-SM (precis som man gjort på andra ställen sedan 2003). :-) Att det dessutom kommer finnas lagad mat & öl i lokalerna är ju bara ett plus i kanten. :-D
Tummen upp för mig iaf. :-)

Fast INK:ens förslag med Flipp & Stripp, var väl inte heller fel. ;-)
"Pinball ain´t no game
pinball ain´t no sport
pinball IS religion"


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Dessutom är det mitt i sta'n så det finns gott om allt annat i närheten.

Finns det förresten ett P-hus eller liknande i kvarteret?

Johan, du får väl komma på BPO i år.  :-P


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
En positiv kommentar.........

Ser fram emot SM2010, lycka till Malmö !

Anmäler mig oxå som scorekeeper och allt-i-allo om så behövs.
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


Skp

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 169
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Det finns gott om p-hus och hotell i kvarteren här, mer om det längre fram förhoppningsvis


Erling

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Positiv :)
Anmäler mig också som scorekeeper m.m.


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Klart vi åker till Malmö.
Play a real game, play pinball


JPN

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 261
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Positiv.
Jag ställer upp som scorekeeper eller möjligen meckar-assistent om det skulle behövas.


Tags: