Frispel

sedan 2001

Hjälp med arbete under tävlingsdagarna

Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Här bara ber vi och ber, men vi skulle vara MYCKET tacksamma om det finns några här, eller någon som har bekanta (som har ett någorlunda hum om hur flipper fungerar) som inte kommer att tävla och skulle kunna hjälpa till, med famför allt att registrera poäng och resultat, under flipper-SM.

Kravet "som har ett någorlunda hum om hur flipper fungerar" är förhandlingsbart. En 2 minuters snabbkurs på morgonen kan ju räcka. ;-)

Så, om ni kan hjälpa till att fixa några medarbetare vore det kanon. Flickvän/pojkvän, mamma, pappa, mormor... vi tar nästan vad som helst! :-D


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Har ni någon kontakt med Dennis som hade hand om SM när det sist begav sig på 90-talet? Han borde väl ha en del input och erfarenheter att förmedla...


Linde

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag har talat med Helena Walter idag och berättat att NRF (Nöjesbranschens riksförbund; där jag leder en arbetsgrupp) ställer upp med ett flipperspel "till förstapriset": Vi ska återkomma med en lista på några spel som tävlingsledningen får välja bland...

Dennis (som tillsammans med Zeljko Oreb var flippergeneraler när det senast begav sig) finns faktiskt i samma byggnad som mig om dagarna. Jag ska be att han tar kontakt med arrangörerna - han har säkert en del input.

Jag själv har för övrigt en hel del foton från tidigare SM: tänkte bidra med ett kollage till tävlingslokalen, många kända profiler syns.

Se också annan tråd om information inom NRF angående Flipper-SM, m.m.


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Det vi framför allt behöver hjälp med är scorekeepers, dvs personer som har ansvar för att skriva ned scorerna på tre specifika spel.

Största behovet är under kvaldagen (lördagen).
Ni som är med i tävlingen kan agera scorekeepers när ni inte är med i den aktuella "kvalgruppen".

Några som känner sig manade?:-)


monstret

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
  • Stad: stockholm
Hej!

Ni har säkert redan fått ihop en massa scorekeepers, men om så inte är fallet
skulle jag tycka att det vore roligt att
hjälpa till.

Jag har ett "någorlunda hum" om flipper,
och har faktiskt lyckats kvala till SM
en gång för mååånga år sedan. :)

Hör gärna av er via mail om jag kan göra
någon nytta.


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Tack för det! Mail på väg. :-)

Några flera som vill vara med och hjälpa till?


JAL

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Jag känner mig inte som en så bra spelare därför tänkte jag inte delta, men jag hjälper gärna till om det behövs.


Tags: