Frispel

sedan 2001

Arkadspel i New York

BeeDee

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
  • Stad: Åkersberga
På väg att resa till NY? Snubblade över denna länk till ett ställe som kanske kan vara värt ett besök?


Terminator

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 911
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Det är ABSOLUT värt ett besök. :-D Jag var själv där i höstas. Alla spel kostar dessutom bara en quarter (1,75 Sek) att lira, precis som förr. :-)
Dock är det rätt svårt inställda, samt att alla spel inte är helt klockrena i skicket (sladdriga jojar o lite sånt). Men som sagt VERKLIGEN värt ett besök ändå. De har god öl oxå. :-D

Här kan du kolla lite bilder på stället ifrån min resa. http://flipperkungen.blogg.se/
"Pinball ain´t no game
pinball ain´t no sport
pinball IS religion"


SAB

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 321
    • Visa profil
  • Stad: luleå
Kommer att besöka bla. New York några dagar snart och ovan nämda ställe verkar ju intressant. Även Silverball museum samt National pinball museum skulle vara skoj men ligger för långt bort för min tidsplan då jag har familjen med..:-(

Finns det nåt STÖRRE flipperställe i NY (Manhattan/Brooklyn)? Hittar inget på  nypinlocator

Tips?


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1443
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag var på Barcade för en dryg månad sen och instämmer i lovorden. Ca 30 klassiska arkadspel och ungefär lika många öl på fat, mest från lokala småbryggerier.

Frågade faktiskt om spelen var svårt inställda, men han i baren sa att han trodde de var normalt inställda och att highscoren på väggen iaf var tagna med de inställningar som spelen har nu. Det tog mig säkert 10 credits att klara första banan på Donkey Kong...

Något större flipperställe hittade jag inte (letade inte heller) men jag var på Amsterdam Billiards och testade ett svinsvårt Avatar, de hade också Big Buck Hunter och Iron Man (nu utbytt mot ett gammalt Star Trek).



DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet

Tags: