Frispel

sedan 2001

Hur mycket lägger ni på erat boende?

superpin

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Solna
Lägger runt 30% på det jag kallar boendekostnad. Men då har jag köpt lägenheten minst 1,5 gång pga separation med barn inblandat. Bor i Solna, brf 75 kvadrat. Men då har jag inte räknat på extrainkomster för jour och eventuell bonus, samt att bolånet är det ända lånet jag har så rent krasst ingår bilen och lite annat i det.

Men problemet är att ha någon stans att mecka med spel, vardagsrummet är inte optimalt med en femåring på deltid hemma. Där är nackdelen att bo i stan, svårt att hitta en vettig lokal till ok pris, å andra sidan hade jag inte haft en chans att ha motsvarande lön ute på vischan så...
Ola Rodenkirchen


Burgær`n

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 75
    • Visa profil
  • Stad: Nannestad
Ca 40% kjøpte huset i 2004, betaler lånet og alle utgifter aleine, kjærringa spleiser på mat...

Alt overskudd brukes til automater, flipperspel, vaggspel, enarmede banditer og coca cola prylar,
Samler også på gamle radioer, men det bruker jeg ikke noe særlig penger på...

Se litt av samlnga: http://gallery.pinball.no/main.php/v/pinheads-oslo/20091128-oslopinheads/?g2_page=4


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Intressant tråd det här, vore kul att fortsätta på den, själv bor jag precis som jag vill, nära hav och skog men även trevliga grannar en bit utanför stan där det är tyst i princip klockan 21 varje dag. 10 minuter med bil till jobbet (stan). Ensamstående med 2 barn har villa på ca 180m2 samt 2 garage och i anslutning till ena garaget 25m2 gym/flipperlokal. Så det är perfekt att på fredagskvällen ta med en whiskey ut och skicka ett sms till grannarna och ta en liten turnering. Har inte mycket lån på huset kvar så 5%.
Edit: Eldar med ved och gör det mesta på huset själv kan tillägas.
« Senast ändrad: maj 05, 2011, 21:22:27 av Liljeqvist »
Winners dont use drugs


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
100 m2 bostadsrätt vid Fridhemsplan för ca 10% av två inkomster. Vi har varsitt drygt 20 m2 lekrum, vilket i mitt fall innebär fyra maskiner.

Rålis är orörd urskog (det finns kaniner!) så det räcker och blir över för min del (och dessutom har vi blommor på balkongen), så om vi flyttar blir det inåt stan. 50 meter till Essingeleden och mitt under inflygningen till Bromma, så det är aldrig tyst vilket passar mig utmärkt.


Tenn

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
  • Stad: säter
12% av en lön. 250m2 fabriksboende lekrum 110m2 står just nu 20 flipper plus massa annat.
dalarna.

kul tråd intressant läsning


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Ehh... rättelse: Jag räknade innan skatt. Siffran ska alltså vara runt 22-23%.


Tags: