Frispel

sedan 2001

Största samlarna?

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
14 minuter promenad till samlingen som jag har är alldeles lagom. Hade man bara inte haft så mycket att göra hemma skulle det blivit många minuters promenad per vecka.

Men nu är det snart (1/3) nya ägare till huset så vi får se om det blir hyreshöjning med följande realisation här på Säljes-marknaden.  ;-)


Bundy

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 678
    • Visa profil
  • Stad: Sandviken
Citera
Nu har jag iofs bara 5 min till min lokal men man skall ändå sätta på sig ytterkläder och ta bilen för att komma dit så det är en liten tröskel.

Det måste vara vinnaren av århundradets i-landsproblem :-D
Quit playing with the clock!


mdungan

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 320
  • le för helvete
    • Visa profil
  • Stad: Boxholm
Jag har nog nästan 20 spel i källaren och jag har fan inte startat dem på nästan ett år... jag orkar inte ;).
Mmm... jag är elak och grinig ---> le för helvete.


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Frågan e ju om det är dungan eller spelen som skall tvångsomhändertas i det här fallet.

Räknar förresten med att komma förbi dig nästa vecka o starta lite spel - iallafall SWE1 :)
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


JPM

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 524
  • veni vidi vomui
    • Visa profil
  • Stad: Skepplanda
mdungan du kanske vill sälja av lite spel till oss som orkar med det slitsamma flipperlevernet


BeeDee

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
  • Stad: Åkersberga
mdungan: Hakar på JPM och lovar att vi ska:
- Ta väl hand om dem
- Bevara dem för eftervärlden
- Göra dem tillgängliga för flipperintresserade
Vad säger du? :-)

Förvaring av spel i en källare gör ju ingen människa glad... dom ska ju användas!


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
Den "okända" samlaren börjar närma sig 110 spel om jag inte minns fel...sen har har ett40 tal arkadspel...

Han köpte ett 50" DX time crisis av mig för någon månad sedan, fast ha nredan hade 2 st innan...

Har varit hemma hos honom  ,Tror ingen här slår det , oavsett vad ni har , och det kan jag säga utan att ens sett era rum/lager , för det kan inte finnas en människa till som honom på hela jorden...


Leffe

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 539
    • Visa profil
  • Stad: Järfälla
Fel!
« Senast ändrad: februari 10, 2010, 21:58:55 av Leffe »


Leffe

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 539
    • Visa profil
  • Stad: Järfälla
Tim Arnold är värst!:-)
Det här är en av gångarna i hans "hangar".


Tim arnolds lager
När jag får tid ska jag lägga upp lite fler bilder från Tims Lager.

/Leffe


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
För 4,5 år sedan hade Kenny (Göteborg) ca 1050 st. flipper från ca år 1977 till allt nyare.

PLUS över 500 st. arkadspel i varierande skick.

Det blir svårslaget :-D
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Nu är det ju så här att Tim Arnold är en fd utställare och Kenny är fortfarande utställare.

Det går inte att jämföra dessa två herrar med oss som alltid har haft det som hobby.
« Senast ändrad: februari 12, 2010, 05:14:01 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
Då kan man ju undra om Tim och Kenny har hela sitt stora hus PROPPAT med flipper ?? och då menar jag proppat...killen har inget lager eller så utan allt hemma....


johan

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 431
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
När Tim Arnold flyttade till Las Vegas så lät han alla spelen ligga ute under en presenning ett halvår. Under tiden byggde han en "liten" friggebod (ca 1000 kvadratmeter).

Han byggde lagret så stort han fick, tydligen har de någon lag som säger att man inte får ha tak på mer än 30% av tomten. Resten av den utnyttjade takytan sitter på hans hus, garage och det lilla reservdelslagret.
Det är lika för alla


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
EN pressening?????????
Jag tvivlar starkt på att det finns en såååå stor pressening.
:-)
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


FREAK

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 151
    • Visa profil
  • Stad: Gävle
JAg har svårt att tycka synd om alla som inte har plats att lagra sina undanstoppade spel då jag har 100 kvm källare tomt, men nästan inga spel på marknaden. Knappt ett 10-tal spel ute för försäljning i snitt. Synd då intresset skulle vara så mycket större för flipper om det den fanns fler spel som bytte ägare. JAg känner flera 0-spels ägare som väntar på sin chans.....Själv har jag tre spel med skulle vilja ha tre till. Fler än sex spel åt gången behöver jag inte hemma. Men jag skulle gärna hålla marknaden igång och köpa och sälja för att få omväxling.


Tags: