Forum > Köprelaterat

Utlandsbeställningar

(1/3) > >>

BeeDee:
Tänkte bara få lite synpunkter på olika leverantörer från de av er som har erfarenhet av att beställa flipperprylar från jordens alla hörn.

Jag la en beställning och betalade till Pinball Heaven i UK den 22/11 och paketet skickades 24/11. Den 22/12 konstaterade vi gemensamt att paketet inte kommit fram och att Phil på PH skulle skicka det igen. Tydligen var det många leveranser som kommit bort för honom i julyran.
Detta paket skickades troligtvis runt den 7/1 och inte heller det har kommit fram...!? Nu håller Phil på att fundera över vad han ska göra härnäst...??
Hur svårt ska det vara att få ett paket från England till Sverige?
Övriga leverantörer jag haft kontakt med har aldrig haft några liknande problem: Marcos och Mantis Amusement i USA, P4P eller Slamtilt här i Skandinavien.
Är post från England särskillt problematiskt eller har jag drabbats av Murphys berömda lag :-/

WKD:
Kan meddela att jag gjorde en beställning från IPB den 22:e och det kom fram i torsdags!  Det var svenska posten som fuckat upp men säkert bidrog julyran på vägen över.

meee69:
Jag har också haft problem med leveranser från pinball heaven min första beställning gick fort bara några dagar men andra har jag väntat i veckor på saker kom bort några blev restat jag fick påminna honom att jag inte fått vissa saker fick även fel prylar men dom fick jag behålla och han skickade nytt
så jag försöker undvika beställa från honom om han inte har något ingen annan har
själv har jag börjat beställa från Bestofpinball tysklad
otroligt snabba att leverera + man slipper tullavgifterna
annars gillar jag p4p olle är altid hjälpsam när man ringer och frågar om något och en mycket bra site

BeeDee:
Jag har just haft en mailväxling med Phil på PH och det verkar som om han haft riktigt stora problem med massor av försvunna försändelser de senaste månaderna, sant eller ej. De flesta man handlar av brukar erbjuda spårbara försändelser men inte PH så jag frågade om det inte var dags nu.
Har inte grejorna kommit denna vecka så tänker han göra ett nytt försök om jag betalar frakten, annars får jag pengarna tillbaka.

mee69: Tack för ditt tips om Bestofpinball! Jag ska pröva dem nästa gång inte P4P eller Slamtilt har det som behövs :-)

MAW:
@BeeDee du kan nog glömma att du kommer att få nåt av Phil. Har haft samma situation, han envisas med att skicka sina paket med frimärken men kostnaden han debiterar kunden för frakt skulle ju snudd på räcka för att få paketet framburet ända fram till spelet.
Handlar bara där om det är absolut sista utvägen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion