Frispel

sedan 2001

First Champ

SAB

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 321
    • Visa profil
  • Stad: luleå
Har fått nys om 'ett par' gamla flipperspel varav ett kan vara till salu.
Ägaren trodde att ett av dom heter 'first champ' men jag hittar inget sånt på ipdb, Ska dock såklart fara och kolla men det är en bit och kanske nån här har nån idé vad det kan vara för spel.
Spelen skulle vara dammiga men i bra skick..
Hur mycket ska man ge för gamla em-spel (som jag tror att det är)??


PIG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 453
    • Visa profil
  • Stad: Östersund
Surf Champ?
And nine, nine pigs were gifted to the race of men, who, above all else, desire pinball. But they were, all of them, deceived, for another pig was made. In the land of Mordor, in the pigsty of Mount Doom, the dark lord Sausage created in secret a master pig, to control all others. And into this pig he poured his cruelty, his malice and his will to dominate all life. One pig to rule them all.



SAB

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 321
    • Visa profil
  • Stad: luleå
Tack,
Jo jag sökte på champ och fick upp en hel del alternativ.
Tänkte att nån hade sett nått med glas eller sida tex '1 champ' el liknande men jag får ju visshet om någon dag..
Har även hittat lite priser på 'klassiska spel' här på forumet. Verkar börja under tusingen och upp mot 10' för verkliga samlarobj.??

Tänk om man lyckas gräva upp en gömd skatt!!:-)


SAB

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 321
    • Visa profil
  • Stad: luleå
Spelen är Gottlieb Surf Champ och Super Spin.
Tyvärr verkar inget av dom ha några loopar eller andra anordnigar för att få 'flyt' i spelet men SP har ju en frän roto target..

Ett av spelen är till salu, vilket ska man välja.
(Båda var i fint skick)


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Det valet tycker jag var enkelt.

Surf Champ

En klassiker och mkt snyggt och dessutom ganska roligt spel och bara tillverkat i 1.000 ex. tror jag.

Spinner
Droptargets
Kickout hole
Pop Bumpers

Kul...
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


PIG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 453
    • Visa profil
  • Stad: Östersund
PIG-INK  1-0

:-)
And nine, nine pigs were gifted to the race of men, who, above all else, desire pinball. But they were, all of them, deceived, for another pig was made. In the land of Mordor, in the pigsty of Mount Doom, the dark lord Sausage created in secret a master pig, to control all others. And into this pig he poured his cruelty, his malice and his will to dominate all life. One pig to rule them all.


SAB

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 321
    • Visa profil
  • Stad: luleå
Måste tyvärr lägga denna affär på is ett tag då vi inte kunde komma överens riktigt, hoppas och tror dock att vi kommer att göra det;-)

Detta är dock ganska lägligt då jag nu ska ägna mig åt en renovering av min båtmotor ('89 351W)....


Tags: