Forum > Flippersnack

Åsikter om regler, tack!

(1/2) > >>

Borttagen:
Jag har precis suttit och sammanställt lite regler för tävlingen vi kommer att köra här i Gävle. Känner mig lite yr av allt skrivande.

Reglerna finns på www.pinheads.tk

Jag skulle uppskatta MYCKET om ni orkade titta lite på dem och komma med åsikter och förslag.
(Det finns nog många "fel" i dem just nu)
Som det står i texten är det mesta "lånat" ;-) från Pinburgh 2002.

Tackar på förhand

Borttagen:
Snygg sida!!!
4/5

Borttagen:
Tja, den är ju funktionell om inte annat. Även om den är helt sopren nu. Ska styra upp en del saker på torsdag. Har slitit med reglerna till tävlingen nu.

LDK:
Jag har bara kikat igenom reglerna som hastigast, men det verkar väl okej.

Den främsta invändning jag kan komma på gäller tidsaspekten. Har du funderat något på hur lång tid dom olika momenten kommer ta. Har du tänkt på att det kan bli rätt mycket dötid om man spelar fyra spelare per omgång och ett par snubbar hamnar"in da zone". Den omgången kommer dessutom blocka maskinen för dom andra grupperna.

Kvalificeringsomgången blir ju lite konstig förresten. Kommer maskinen vara i Tournament mode då? Kan folk köpa extrabollar å sen ändå få scoren godkänd? Sånt man måste tänka på antar jag... (hoppas att det är okej om jag leker lite djävulens advokat)

Håller ju på å funderar i samma banor som dig i å med att jag planerar en tävling i Uppsala till nästa år. Tyvärr kommer jag nog inte kunna delta i eran tävling. Dels för att jag skulle få lov att åka upp en dag speciellt för att kvala å dels för att jag ska ligga å vara bakfull hela dagen den 21:a december.:-P

Sonar:
:-P Klickbar länk

Reglerna verkar ok, men ovanstående inlägg nämner faktiskt på ett par intressanta saker.

(jag ska inte gnälla om att sidan inte fungerar i netscape7/mozilla/phoenix ;-))

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion