Frispel

sedan 2001

Priser/Sponsorer

MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Kommer der bli några priser, och isf vad?
Har ni hittat några sponsorer, och isf vilka?
Själv kan jag kanske sponsra med bananer, läsk e dyl, men det är kanske inte så intressant?! :-D


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
extrapris på korv & läsk på seven eleven för alla flipperspelare :-D


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Priser?! Vad? Det är ju äran det handlar om. :-D

Nja, någonting ska vi nog lyckas skrapa ihop. Tyvärr kommer vi troligen inte kunna ta några av anmäln. stålarna och använda till priser eftersom vi kommer att ta, något blygsamma, 120:- i anmälningsavgift.

Vi räknar väl med ett deltagarantal på mellan 60-120. Det kommer ju, som ni ser, inte rulla in så mycket pengar.

Flipper är kanske inte den mest intressanta branschen för företag att sponsra, men någon/några heta potatisar har vi på gång.

Men ett första pris kanske skulle kunna bestå av:

2 kg bananer
4 varmkorvar (m.bröd)
och 2l Coca Cola?

;-)

Förresten så var tydligen första priset (enligt de holländare jag satt bredvid på prisutdelningen (priserna annonserades endast på holländska)) på DPO 2003 en månads HYRA av ett flipperspel. Jag har för mig att anmälningsavgiften var nästan 300:-. :-o
« Senast ändrad: juli 26, 2003, 23:57:53 av FEZ »


Helena

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 78
    • Visa profil
  • Stad: Gävle
Jag har tagit på mig att arbeta med att ragga sponsorer till Flipper-SM. All typ av spons är intressant. Mat, fika, bananer (kanske viktigast av allt..), flipperspel, hard cash, transporter, storbildsskärmar, upptryckning av affischer & flyers, mikrofoner osv.

Jag jobbar för fullt med att kartlägga och kontakta tänkbara sponsorer som kan hjälpa oss arrangera ett så bra SM som möjligt. Om ni har tips på sponsorer får ni gärna kontakta mig.

Nu får ni hålla tummarna för mig. Bra sponsorer=bättre priser och bättre arrangemang!


Helena


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Exakt! Bananer kallas inte för "gudarnas frukt" för inte!:-)  Jag skulle säkert kunna bistå med t ex ett antal plattor Coca Cola (e dyl). Om inte spellokalens café tar illa upp förstås.


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Kommer ihåg att Café var med -96 och sponsrade. Ett av priserna var en prenumeration på just den. Något sådant kanske kunde vara något? Bara ett tips.


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Och vinnaren av det här priset blir säkert då en 7-årig tjej med rött lockigt hår? :-)

/Flippy


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Har ni kontaktat Fryshuset för ev spons? Gillar inte de "ungdomsarrangemang"? Eller tycker de tvärtom (som vissa myndigheter tycks göra) att flipper är inkörsporten till drogträsket?


Tags: