Frispel

sedan 2001

Oflyt

WKD

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
  • Stad: Hägersten
Håller som bäst på att fixa till mitt senaste inköp och tog idag och monterade ner backboxen för att fixa två flisor som gått.  Den ena flisan var ca 2x3cm och den andra 1x2.

Maskar av och börjar spackla med styrenplast och slipar tills det blir jämnt och fint inför målning.  Maskar av ytterligare och sprayar sedan hela backboxen på de ställen som var nötta.

3 timmar senare är backboxen klar och jag står nöjd och beskådar varpå jag ser nåt på marken..  en svart bit ca 2x3cm..  hmm...  FUUUUUCK!!!  De var den ena flisan, den måste trillar ur när jag monterade ner.  Den hade varit betydligt enklare att limma med trälim men nu är man iaf en erfarenhet rikare.

Nån annan som gjort liknande bravader?  :)


CRS

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 202
    • Visa profil
  • Stad: Ljusdal
Hehe, Så kan det gå. Huvudsaken var att det blev bra i slutänden om det är till någon tröst ;-)

Var det CFTBL du hämtade i Hudik måntro?
Isåfall möttes vi säkert någonstans efter E4 för jag var ner och hämtade ett IJ i Stockholm. Tyckte det var lite lustigt.. jag åker från Hudikområdet (6 mil från hudik) och hämtar ett spel i Stockholm medan du åker från Stockholm och hämtar ett spel i Hudik samma dag.


WKD

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
  • Stad: Hägersten
Ahh, där ser man..  jo, det var en tur man sent glömmer, framför allt inpackning av spelet.  :)


Tags: