Frispel

sedan 2001

Reklam?

S P

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 332
    • Visa profil
  • Stad: STOCKHOLM
Är det inte dax att börja göra reklam så att folk hinner få upp ögonen för flipper-SM?

Och så att gamla rävar som kanske ser det hinner börja träna... :)

Jag kan tänka mig att hjälpa till med att göra reklam i Stockholm. har börjat så gott jag kan med att informera folk jag träffar på och folk jag känner osv. :)

Maila mig eller ring.

jorenbo@home.se
08-605 24 35
0736835885


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Kan bara hålla med. Posters att sätta upp i flipperhak snarast möjligt vore guld.


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Härligt att höra S P. Vi behöver massor av hjälp med reklamen (och diverse annat).

Väntar på en logga från Robbseboy. Rappa på nu så vi kan köra igång. ;-)

Jag trodde förresten att ni ville att så få som möjligt skulle vara med så ni har större chans att ta hem det. :-D

Eftersom vi intekan och land och rike runt och sätta upp affischer behöver vi lite folk från olika ställen i landet.

Svara i den här tråden med mailadress så kan vi fixa ut affischer till er sen.

« Senast ändrad: juli 26, 2003, 01:03:16 av FEZ »


RobbseBoy

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 383
    • Visa profil
  • Stad: Bro
Jobbar på saken.
Ett förslag har ni ju redan fått faktiskt :-P
Har den andra färdig senast Söndag. Lovar! :-D


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Låter bra. Tiden går som sagt fort, så oktober är (tyvärr) inte så långt borta...


Uddis

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 253
    • Visa profil
  • Stad: Visby
Maila affich till mig när den är klar så kommer det upp lite i visby.

(vore ju kul om det skedde innan turisterna åker hem)


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
1)Kanske ett fånigt förslag, men ni skulle kanske kunna skicka lite inbjudningar direkt hem till olika "kändisar" som kan tänkas vara flipperintresserade. Skulle kunna väcka lite uppmärksamhet.

2) Kommer ni annonsera i någon/några av de studenttidningar som ges ut på KTH?
« Senast ändrad: juli 31, 2003, 06:15:26 av MCR »


Helena

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 78
    • Visa profil
  • Stad: Gävle
MCR:  Jag har hand om marknadsföringen och har faktiskt tänkt att bjuda in personer som Dilba och Bert Karlsson till SM. Forskar vidare för att hitta fler kändisar som är flippertokiga. Det vore ju coolt om folk som Bert Karlsson (eller förstör han?!) kunde prata flipper-SM i TV, eller åtminstone ha en FlipperSM-tshirt i rutan. Ni får gärna tipsa mig om andra kändisar som gillar flipper!

KTH Studentkår är med och sponsrar SM så de kommer naturligtvis skriva om det i studenttidningen.

I övrigt vad gäller marknadsföring kommer pressrelease snart släppas till alla lokaltidningar i Sverige, rixblaskorna, andra typer av tidningar (Café etc), radiostationer, alla lokala TV-stationer, alla kanaler. Extra krut kommer att läggas på radio och Tv-program som kan tänkas vara mest passande för flipperreportage. Exempelvis Wimans.

Mediahypen kommer bli enooorm! Det här måste ju vara det största scoop de stött på sen 1996...tror vi i allafall..

/Helena
« Senast ändrad: juli 31, 2003, 11:12:19 av Helena »


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Rolling Stones :-D:-D:-D

/Flippy


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Mejla t ex Per Bjurman på Aftonbladet. Han har säkert koll på kändisflippernördar. Då får du ju dessutom info om FlipperSM spridd dit på ett lite inlindat sätt.;-)


S P

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 332
    • Visa profil
  • Stad: STOCKHOLM
Jag har pratat lite löst med Efter 3 redaktionen igår. Och det lät som om de var intreserade. Visserligen är det en vikarie som är producent nu.
Förhoppningsvis så kan det gå ut nåt reportage om det en dag eller två innan. Det vore ju roligt... :)


DannieBoy

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
  • Stad: BRO
Låter klart som att allmänheten kommer att få sig en rejäl dos av flippernyfikenhet om allt går som planerat (?)

Håller tummarna ;-)


Helena

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 78
    • Visa profil
  • Stad: Gävle
Måste ju tacka MCR för alla bra tips! Du kan nästan titulera dig medarrangör. Bra jobbat S P..klart de ska göra reportage!

/Helena
« Senast ändrad: augusti 01, 2003, 18:09:02 av Helena »



Torbjörn M

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 988
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Vill minnas att Göran "Raspen" Gillinger gillar flipper!:-)


Tags: