Frispel

sedan 2001

Refurbish Kit

JPN

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 261
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Jag har ett cyclone som behöver lite kärlek men jag har ännu inte full koll på vad som behövs i första rundan men lite lampor, gummin och ny kula behövs iaf. Verkar följande vara prisvärt och framförallt användbart när man ska fixa sitt spel? Länk till ebay

Förslag på andra vettiga kit mottages gladeligen.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Jag skulle rekommendera att du köper "rätt" delar av P4P istället. Det där paketet består mest av menlösa saker.
« Senast ändrad: januari 03, 2010, 13:16:06 av INK »


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
INK har rätt. Köp flipper kit, rubber kit (vitt), lampor (#44 och #555) och kulor på P4P. Det är absolut smidigast, och bra priser. Lite Novus 1 o 2 också kanske.
Tips - köp en enstaka rubber ring till ferris wheel om det slirar. Det går lika bra med vanlig gummiring men kommer inte ihåg storleken just nu. Minns inte heller om det står i manualen.


MAW

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 679
    • Visa profil
  • Stad: Färjestaden
Glöm inte #89 lampor som det sitter rätt många av på cyclone.


JPN

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 261
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Tack för svaren det var till stor hjälp, det blir en beställning på p4p istället. Först ska jag dock kolla om jag behöver ett flipper kit. Troligen är det väl så för ena flippren hänger sig ibland i uppläget, det är inte spolen som drar det har jag kunnat kolla. Den andra flippren stannar ibland ca 5mm för långt upp vilket gör den något slö, oprecis och oberäknelig...


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
Med den informationen du givit behöver du garanterat ett flipperkit. Du kommer att bli mycket nöjd när du renoverat flipprarna.


Tags: