Frispel

sedan 2001

Nytt spelrum i Göteborg

matsod

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
  • Stad: Mölndal
Vi var där i fredags lunch och då var spelen avstängda. Vi satte dock på dem och allt var frid och fröjd, men myntsilen funkade inte på AFM då heller, och switchen på Simpsons inne i garaget funka inte heller så man fick vänta på ballsearch för att få upp bollen så man kunde skjuta in den i soffan.

LOTR lutar sjukt mycket åt höger så vi fick putta in en bit matta under höger framben så det blev någorlunda.


AliasJones

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 22
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Det var ju lite surt att vi inte kunde köra AFM i fredags men annars var det som matsod skrev en fröjd, gott med lite långlunch och flipper på fredag. Hoppas spelen får stå kvar. Tidigare brukade vi köra lite MM på 11'ans i samband med lunch men det spelet försvann efter deras renovering av lokalen, kanske kommer det tillbaka.
Lunchen på Star Bowling är förövrigt riktigt bra, med flipper som efterrätt, kan rekommenderas.


CLA

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 122
    • Visa profil
  • Stad: Kungsbacka
Va där freda kväll samma problem med afm men annars såg de bra ut.


Zzimba

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 190
    • Visa profil
  • Stad: Lerum
OK... Skall göra ett studiebesök på torsdag och se hur dom ser ut. Är lit "inbjuden" av chefen Peter där nere... Får väl ge honom mitt omdömme efer några rundor...  Bara att sätta igång och putsa och skruva i veckan Andreas!  ;-)


Zzimba

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 190
    • Visa profil
  • Stad: Lerum
Pratade med Peter, chefen därnere i går. Det är helt OK att antingen starta upp spelen själv eller be personalen. Dom är visst lite miljömedvetna och låter dom inte stå på i onödan för att spara lite ström


küngen

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg

BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
I alla fall troligt datum. Det är inte helt spikat än. Men mycket troligt.
Lyckan är en tänd modelampa.


_jonte

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jäkligt grymt! =)

Ska lätt dit och spela Attack From Mars i dagarna, en klassiker från min ungdom! =)


callebe

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag var där i lördags (som tröst eftersom jag missar månadsfinalen på lördag) och skicken var helt ok.

LOTR lutade dock massor åt höger, men jag tror vi fick till det genom att skruva lite. En annan trist sak med LOTR är att det inte finns en enda sekund ball-save, vilket inte direkt lockar folk att ströspela. Jag såg heller inte någon tiltvarning, dock ett par tiltar. Det hade vart najs om Andreas hade tid att ställa om mjukvaran. Att utrännorna är maxade kan väl vara ok, speciellt under finalen. Min nybörjarvän som jag hade med mig tyckte dock att det var sådär kul.

Simpsons funkade ok förutom att switchen i koppen som skickar upp kulan till övre spelplanen verkar vara kass och man får vänta på bollsök varje gång. Med risk för att jag är ute på hal is, tyckte jag det verkade som om det är inställt på svåra regler, eftersom det inte gick att stacka TV-modes. I mitt tycke är det onödigt att göra det svårare för gemene man än vad det redan är.

Spiderman helt ok, men mittpinnen saknas. Ännu en gång, något som förmodligen är bra för att ta ner tävlingstiderna på månadsfinalen, men något som inte får kreti och pleti att spela mer.

Usch, sicket gnälligt inlägg det här blev. Jag är egentligen glad över att någon ställer ut 4 fina flipper på lokal i Göteborg! Det tråkiga är att de var så svårt inställda att min nybörjarvän inte fick spela så mycket, vilket ledde till att vi ganska fort slutade spela och gick över till basket och OS istället. Jag tror att vi hade spelat mer om de hade varit snällare.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Klart att det är bra åsikter och inget gnäll. Tror inte att Andreas ställt in spelen svårt för att hålla nere bolltiderna utan det fixar han nog på lördag. Tanken är väl att det ska vara roligt för casual-spelare. Mittenjusterade outlanes på LOTR är väl minimum - även på tävling?  :-O


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Om ett utställt spel lutar mycket åt ett håll kan man mer misstänka klåfingriga amatörspelare än taffliga utställare. En del tror att spelen blir lättare med lite slagsida då slaskskott mot en centerpiece inte resulterar i en boll sdtm. Att spelet blir helt galet i övrigt tänker de inte på.
Detta har iaf jag iakttagit på flera av mina spel på kth där 'smarta' teknologer pillat på fötterna...


johan

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 432
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag slank in på Star Bowling på hemvägen idag och spelade ett par snabba matcher på ett himla trevligt AFM. Det var välpolerat och hade bra spänst i gummina. Mycket beröm till utställaren!

De övriga tre spelen hann jag inte testa, men de såg lika fina ut. Bra lineup.
Det är lika för alla


ICE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Att SM saknar mittpinnen är nog mer regel än undantag, åtminstone gör alla utställda ex i sthlm det.


_jonte

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Var och spelade ett antal credits på AfM på Star. Mycket roligt och i jättefint skick! =)

Som någon sa så kändes det ganska svårt mot vad jag minns, om det sen är en inställningsfråga eller ej vet jag inte. Kom inte ens över 10 miljarder nåt spel =( Nu var det ju iofs en bit över 10 år sen jag spelade spelet senast, och närmre 5 år sen jag öht spelade flipper. =)

En sak dock var att "repeat" på flipprarna var ganska seg. Tex mycket svårt att spela multiball nån längre stund då man inte riktigt hann slå iväg två bollar direkt efter varandra då flippern var så seg ned. Mycket detta som gjorde det svårt tror jag. Men det kanske ska vara så?

Men annars mycket nöje! Får testa de andra nästa gång.
« Senast ändrad: februari 27, 2010, 00:41:01 av _jonte »


matsod

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
  • Stad: Mölndal
jag var där idag mellan ca 15-17 och försökte finfixa till spelen inför imorgon, och AFM blev väldigt skönt efter det. Det känns som att TSPPswitchen funkar till 10% nu också. Eller ja, alla fyra spelen känns nice och behagliga nu så det blir npg en bra tävling imorgon. och ni som inte visste om tävlin gen, kolla på www.sdtm.se.


Tags: