Frispel

sedan 2001

Buggrapporter

Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Råkar du ut för något konstigt, skriv ett par rader här så att vi kan reda ut det.

Beskriv vad du gjorde och vilket felmeddelande som dök upp, klistra även in vad som står i adressfältet på din webläsare.

Om du tror att buggen är av "känslig natur" så kan du maila mig buggrapporten istället.

[f+]Endast buggar i denna tråd tack! [/f+]


Erling

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Klickade på "20 nya foruminlägg" samt "Forum", får då följande:
Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in /customers/svenskaflippersallskapet.com/svenskaflippersallskapet.com/ httpd.www/delar/generalfunctions.php on line 22

URL är: http://www.svenskaflippersallskapet.com/forum.php

Jag har 50Mbit anslutning och allt annat på internet fungerar bra för mig för tillfället... går att trycka på delforumen för mig, dom funkar....
Har firefox 3.5..


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Kul med ny sida.

Jag öppnade med att försöka lägga till ett spel i spelställen, matade in all information och fick följande text när jag tryckte på spara:

Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /customers/svenskaflippersallskapet.com/svenskaflippersallskapet.com/ httpd.www/delar/generalfunctions.php on line 649
Backup error: Path error

Tackar så mycket för allt jobb ni har lagt ner. Sitter på ubuntu och Firefox 3.5 om det kan vara till någon hjälp.
Lyckan är en tänd modelampa.


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Japp, den buggen Erling nämner känner jag till. Den dyker bara upp under de 20 första minuterna när man är inloggad första gången. Så efter 20 minuter försvinner den för er. Jag ska dock fixa den snarast.

BUD: Den får jag kolla upp, har en aning om vad det kan vara. :-)


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Har fixat den spelställebuggen BUD nämner, hade inte fått med alla detaljer när jag "installerade" det nya.


PIG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 453
    • Visa profil
  • Stad: Östersund
Klickade på länken som anger hur många nya inlägg som finns på forumet och kom då till en helt tom sida. Jag kör Firefox 3.5.6 under Mac OS 10.5.8


Edit: antalet nya meddelanden minskade till hälften av denna manöver också.
« Senast ändrad: december 30, 2009, 23:59:14 av PIG »
And nine, nine pigs were gifted to the race of men, who, above all else, desire pinball. But they were, all of them, deceived, for another pig was made. In the land of Mordor, in the pigsty of Mount Doom, the dark lord Sausage created in secret a master pig, to control all others. And into this pig he poured his cruelty, his malice and his will to dominate all life. One pig to rule them all.


PIG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 453
    • Visa profil
  • Stad: Östersund
Re:
Nu funkar den biten för mig. Men dessa snabbsummeringar av uppdateringar har några grejer jag inte fattar. Spelställen kan man inte avmarkera som ”läst”?

Edit: Förstod en sak på egen hand nu. :-)
« Senast ändrad: december 31, 2009, 00:27:44 av PIG »
And nine, nine pigs were gifted to the race of men, who, above all else, desire pinball. But they were, all of them, deceived, for another pig was made. In the land of Mordor, in the pigsty of Mount Doom, the dark lord Sausage created in secret a master pig, to control all others. And into this pig he poured his cruelty, his malice and his will to dominate all life. One pig to rule them all.


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Vad det gäller "senaste händelserna" och forumpostningar så är den funktionen inte helt vattentät. Den är ganska komplex och har varit svår att debugga. Men min förhoppning är att det blir lättare när det finns mer underlag, d.v.s att fler postar. Så den kommer bli bättre framöver.

Inget ska vara nymarkerat mer än 20 minuter efter att man besökt sida, kan vara bra att komma ihåg :-)


PIG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 453
    • Visa profil
  • Stad: Östersund
Hittade en grej till nu. När jag väljer avancerat inlägg så får jag i botten på sidan följande:

Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in...

behöver du veta mer så säg till... tog bort URL:en nu
And nine, nine pigs were gifted to the race of men, who, above all else, desire pinball. But they were, all of them, deceived, for another pig was made. In the land of Mordor, in the pigsty of Mount Doom, the dark lord Sausage created in secret a master pig, to control all others. And into this pig he poured his cruelty, his malice and his will to dominate all life. One pig to rule them all.


SNK

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
  • Stad: Ekero
Bugg vet jag icke men dessa i forumet syns ej helt
Ämne Svar Startad av Senaste post



Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
PIG: Fixat avancerat inlägg grejen nu :-)

SNK: Låter konstigt vad har du för webläsare och OS?


PIG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 453
    • Visa profil
  • Stad: Östersund
Sonar: Grymt!

...såg förresten att jag står som trådskapare av en av stickiesarna i detta delforum... Övriga tankar... eller vad den hette. Schysst av er, men jag vet inte om jag kan ta åt mig äran. :-)
And nine, nine pigs were gifted to the race of men, who, above all else, desire pinball. But they were, all of them, deceived, for another pig was made. In the land of Mordor, in the pigsty of Mount Doom, the dark lord Sausage created in secret a master pig, to control all others. And into this pig he poured his cruelty, his malice and his will to dominate all life. One pig to rule them all.


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Såg att trådskaparen blir fel ibland när man listar trådarna som PIG säger. Lägger till det till den mentala TODO listan.


WKD

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
  • Stad: Hägersten
Bugg när man lägger in bilder i sitt galleri och en bild som laddas upp är större än tillåtet (150kb) så blir det oordning bland bilderna.  Det är iaf vad jag kunnat lista ut efter lite testande..  det var alltid en bild som hade sönder galleriet och den var 152kb.  När jag minskat den till 146kb gick det bra..

Edit, man borde få en varning om att bilden är för stor men nu händer inget..  förutom att galleriet flippar
« Senast ändrad: december 31, 2009, 12:42:01 av WKD »


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Hmmm.... intressant iaktagelse WKD, Man ska få ett felmeddelande när bilden är för stor. Men det kanske är så att bilder som ligger i "gränslandet" passerar vissa tester men inte andra och då blir det knas.

Skönt att få hjälp med felsökningen :-)

På önskelistan för framtiden är att funktionen tar (nästan) hur stora bilder som helst och skalar om dem till en lämplig max storlek.


Tags: