Frispel

sedan 2001

Dagens Känga nr.2

Smyken

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 269
    • Visa profil
  • Stad: Kumla
Alltså nu blir jag skapligt trött på mupparna som sitter på vv och bestämmer vad vägar skall ha för hastigheter.

Nu har de j*vlarna sänkt 3 vägar jag brukar åka på från 90 till 80, samt flera andra som jobbarkompisar kör på varje dag till & från jobbet.

Sedan så kör de en reklam på tv där de säger att de har anpassat hastigheten på många av Sveriges vägar ???
De har F*N inte anpassat något utan bara sänkt hastigheten på 9 av 10 vägar, så säg som det är i reklamen (Vi har sänkt hastigheten på många av Sveriges vägar) !

Självklart finns det väl vägar som behöver en slöare genomfart men inte fan är det vägar genom skogen...

Vi har fått bättre vägar & bättre bilar genom åren och då skall vi åka saktare för att vv ska komma närmare sin löjliga & omöjliga 0vision ??

Om något så skall det snarare höjas hastigheter på vägarna på ödsliga ställen samt på motorvägar, självklart att det kommer generara mer dödsolyckor då farten blir högre men vad fan annars kan man istället sätta en 30 gräns i hela landet på samtliga vägar då minskar man ju döden drastiskt.

Känns som utvecklingen går bakåt....

Har fortfarande inte kört på en väg som har fått höjd hastighet i Örebro Län....

Ussshhh, men men nu känns det åtminstonde lite bättre efter att man spytt galla offentligt.:-D

:-):-)Nu kom jag på en idé :-):-)

Man kanske skulle utveckla VV:s idé och sänka Hastigheten på Bredband !!

Man får inte ha snabbare Bredband än 10k !!!

Så då vart vi av med alla hemska brottslingar som tankar filmer och begår grova copyright brott på nätet.:-)


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Jovisst är det imponerande hur vägverket verkar fungera.

Det känns som om det är mycket siffror och teorier bakom de här besluten.

Men men lite mer kameror och sänka fler hastigheter så har man nog fått bort alla dödsolyckor från vägarna.... om man bortser från alla som kör onyktra, drograttfulla, som blir hastigt sjuka, som kör totalt över sin förmåga o.s.v. o.s.v.


På nästan samma ämne så såg jag ett uttalande från någon lokal tjänsteman i morgontidningen om att de bygger rondeller i alla korsningar de får chansen i här i staden "eftersom det är säkrare".

Jag tycker det är skrämmande att folk avsäger den analytiska förmågan som vi människor ändå är begåvade med för att bara jobba enligt principer.
« Senast ändrad: november 18, 2009, 10:00:32 av Sonar »


Lamborghini

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 190
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Håller med föregående talare. Själv åkte jag på en väg där det för några år sedan var 90 väg sedan sänkte dom till 70 och nu har idioterna sänkt till 60. Där körde man alltid för fort innan och även om du gått kursen riskmedvetenhet så skulle man  ens tänka tanken att det var farligt att köra 110 där.
Som jag sa i öppet sällskap typ 60 blandade människor på kurs en gång. Tjejer kör sämre bil än killar. Tjejen klantar sig ner i diket endast i 30 Km/h medans killen med värdighet kör av i 100 blås. Fck många ovänner efter det:)


Tags: